Pandora Kümesi: Evren'in Hayaletleri

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu fotoğrafta gördüğünüz, Hubble tarafından çekilmiş, Abell 2744 olarak da bilinen Pandora Kümesi'nin bir fotoğrafı... Bu galaksi kümesi, 4 milyar ışık yılı genişiğinde! 1 ışık yılı, kabaca 10 trilyon kilometredir! Bu fotoğraf içerisinde, 500 civarında galaksi bulunuyor. Her birinin içerisinde yüz milyarlarca yıldız... Onların etrafında da potansiyel olarak sayısız gezegen...

Buraya kadar yeterince ilginç değilse, bir de şunu dinleyin: fotoğraftaki mavimsi toz bulutu, aslında yıldızlardan yayılan ışık. Ee, ne var bunda diyebilirsiniz. Bu yıldızlar, galaksilerinden 6 milyar yıl kadar önce fırlamış ve başıboş gezen yıldızlar! Örneğin şu anda bizim yıldızımız olan Güneş, Samanyolu Galaksisi merkezindeki karadeliğin etrafında dönüyor. Tıpkı Dünya'nın, Güneş etrafında dönmesi gibi... Bu yıldızlarsa, galaksilerinin çekim kuvvetinden kurtulmuş yıldızlar ve Evren içerisinde öylece, başıboş bir şekilde savruluyorlar!

Astronomlar, son 6 milyar yıl içerisinde bu küme içindeki 6 ayrı galaksinin bu şekilde parçalandığını ve bunun sonucunda 200 milyar civarında yıldızın etrafa saçıldığını düşünüyorlar. Bu yıldızlar, kümenin toplam parlaklığının yüzde 10'unu oluşturuyor.

Ürkütücü, öyle değil mi?

Not: Fotoğraf sonradan, yapay olarak renklendirilmiştir.

Kaynak: NASA