Kanımızdaki ''Seri Katiller'': T Hücreleri ve Katliamın Anlık Görüntüleri

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Araştırmacıların “seri katiller” olarak tanımladığı sitotoksik (hücre katili) T hücrelerinin vücut sağlığını korumak hususunda önemli bir rolleri vardır. T hücreleri etrafta hızla gezerek hasta ve kanserli hücreleri ararlar. Hücreyi tanımladıktan sonra T hücreleri hedeflerine kilitlenir ve yok ederler. Bu kaydadeğer işlem Cambridge Üniversitesi’nden araştırmacılar tarafından son teknoloji görüntüleme yöntemleri kullanılarak videoya kaydedilmiş durumda. Bu nefes kesen videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz:

Vücudumuzda milyarlarca T hücresi bulunur, aşağıdaki videoda kendilerini turuncu veya yeşil “damlalar” olarak görebilirsiniz ve bu hücreler pek çok patojeni hücrelerin yüzeyindeki “işaretçiler” vasıtasıyla tanıyabilir. Antijen olarak bilinen bu işaretçiler, T hücrelerine o hücrenin yabancı veya anormal moleküller taşıyıp taşımadığı hakkında bilgi verir. Sitotoksik T hücreleri davetsiz misafirleri tanıdığında, o hücreye yapışıp içeriye sitotoksin adı verilen zehirli molekülleri zerk ederek saldırıya geçer, sitotoksinler videoda kırmızı olarak görünmektedir. Profesör Griffiths şöyle söylüyor:

"Vücudumuzdaki hücreler birbirlerine çok yakın durdukları için T hücrelerinin nokta atışı yaparak hedefini vurarak öldürmesi çok önemlidir, yoksa komşu hücre ve dokulara istenmeyen zararlar vererek sağlıklı hücreleri de öldürebilir, Sitotoksinler kanser hücresine zerk edildikten sonra o hücrenin kaderi mühürlenir ve kendisi solarak ölürken biz de onu izleriz. Akabinde T hücre yoluna devam ederek, bir sonraki kurbanını aramaya başlar."

Sitotoksik T hücreleri, insan saçının onda biri kadar büyük olmalarına rağmen enfeksiyonlar ve tümörlere karşı hayati bir savunma hattı oluştururlar. Immunity dergisinde yayımlanan çalışmada bu olaylar yüksek çözünürlüklü 3D hızlandırılmış çok renkli görüntüleme kullanılarak videoya aktarılmış. “Döner disk eşodaklı mikroskop” ve “kafes mikroskopu” isimli canlı hücre görüntüleme tekniklerinin kullanımıyla araştırmacılar yakalanan kesitleri birbirlerine “dikerek” 3 boyutlu görseller yaratmayı başardılar.

Kaynak: Bu yazı IFLS adresinden çevrilmiştir.

Cinsel Seçilimin Cevapladığı Kritik Soru: Erkekler Neden Var?

Appaloosa: Amerikan Mini Atı