İleri Biyolojik Bilgisayar Geliştirildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

İsrail Teknoloji Enstitüsü'nden bilim insanları, DNA ve enzimler gibi biyomoleküller kullanarak, genetik kod manipülasyonu yapabilen, önceki hesapların çıktılarını, yeni hesaplarda girdi olarak kullanabilen, böylece arka arkaya işlem yapabilen bir ileri biyolojik dönüştürücü geliştirdi. Bu buluş, biyoteknolojideki gen konu ve kişisel gen terapisi için yeni imkânlar sağlayabilir. Keşfin sonuçları 23 Mayıs 2013'te Chemistry & Biology dergisinde yayınlandı.

Bu tür biyomoleküler aletlere olan ilgi çok güçlüdür çünkü normal bilgisayarların aksine bu bilgisayarlar biyolojik sistemlerle ve hatta yaşayan organizmalarla etkileşime girebilirler. Bu bilgisayarlarda arayüze gerek yoktur çünkü donanım, yazılım, giriş ve çıkış dahil olmak üzere moleküler bilgisayarların tüm parçaları çözümlerini programlanabilir kimyasal olaylar zinciri boyunca yaparlar.

“Sonuçlarımız, yinelenen hesaplamalar ve biyoloji ile ilgili sonuçlar çıkaran sentetik tasarımlı yepyeni bir bilgi işlem makinesi ortaya çıkardı.” diyor, araştırmanın başında bulunan, Prof. Ehud Keinan, ve ekliyor, “Gelişmiş hesaplama gücüne ek olarak, bu DNA tabanlı dönüştürücü de, genetik bilgi almak ve dönüştürmek,  moleküler ölçekli minyatürleştirme, direk olarak organizmalarla etkileşim sonucu ortaya çıkacak olan hesaplama sonuçları üretmek gibi birçok yarar sağlar.”

Dönüştürücü, genetik materyali değerlendirmek ve özel dizileri saptamak için ve genetik kodun değiştirmek ve algoritmik olarak işlemek amacıyla kullanılabilir. Prof. Ehud Keinan, benzer cihazların diğer matematiksel (hesaba dayalı) sorunlar için de kullanılabileceğini söylüyor.

“Tüm biyolojik sistemler ve hatta tüm canlılar birer doğal bilgisayardırlar. Her birimiz bir biyolojik bilgisayarız, yani, tüm bileşenleri birbirleriyle mantıklı bir şekilde konuşan makinalarız. Donanım ve yazılım, önceden belirlenmiş görevleri yerine getirmek için birbirleriyle etkileşimde bulunan kompleks biyolojik moleküllerdir. Girdi, özel ve bir dizi yazılımsal kurallar dizisini izleyen bir moleküldür ve çıktı da yine bu kimyasal süreçler sonucu oluşan ve iyice tanımlanmış bir moleküldür." diyerek sözlerini bitiriyor Prof. Ehud Keinan.

Düzenleyen: Çağrı Mert Bakırcı

Kaynak: Bu yazı ScienceDaily sitesinden birebir çevrilmiştir.

Çin Seddi veya Piramitler Uzaydan veya Ay'dan Görünür Mü?

Koca Ayak: Canavar Bir İnsan Mı, Yoksa Bir Mit Mi?