Hawaii İspinozları'nda Kuş Sıtması Evrimi'ne Direnç Deneyleri

Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Birleşik Devletler Jeolojik Araştırmalar Birimi Biyolojik Kaynaklar Kısmı'nda görev alan Dr. Carter T. Atkinson ve arkadaşları, Hawaii'ye özgü Hawaii İspinozları (Drepanidinae ailesi) üzerinde barınan kuş sıtmasına neden olan protista (Plasmodium relictum) ve taşıyıcısı olan sivrisinekleri (Culex quinquefasciatus) kullanarak evrimsel değişimin hastalıkların anlaşılmasında gösterilebileceğine yönelik araştırmalar yapmaktadırlar.

Kuş sıtması, bu ailedeki birçok türün yok olmasına sebep olan ölümcül bir patojendir. Hayatta kalmayı başaran az sayıda Hawaii İspinozu da, yok olma tehdidiyle mücadele etmektedir.

Araştırmacılar, evrimsel süreci hızlandırarak, bu kuşları kurtarabilmeyi hedeflemektedirler; çünkü ilaç üretimi yeterli olamamakta ve çok hızlı evrimleşen protistaların hızına yetişecek ilaçlar üretilememektedir.

Araştırmacılar, bunun için doğadan yakaladıkları Hawaii Amakihi (Hemignathus viren) türü kuşların genlerini analiz etmekte ve sadece sıtmaya en dirençli olanların laboratuvar koşullarında çiftleşmesini sağlamaktadırlar. Yani Evrim'in en hızlı ve en güçlü mekanizmalarından biri olan Yapay Seçilim ile, türü değiştirmeyi ve geliştirmeyi hedeflemektedirler.

Yapay Seçilim ile türlerin evrimleşebileceği güvercinler, köpekler, yengeçler, kediler, kuşlar, karıncalar, mantarlar ve daha nice türde gösterilmiştir. Şimdi de, bu güçlü Evrim Mekanizması, türlerin başarısını sağlamak amacıyla kullanılacak ve doğaya, evrim sayesinde insan tarafından yaratılan, bu hastalığa dirençli bireyler salınacak ve çoğalmaları hedeflenecektir.

Konuyla ilgili araştırma makalesi buradadır:

Görsel: Deneyde kullanılan kuşlardan birinin fotoğrafı.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 04:16:39 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1092

“Bilimde bir tahminde bulunmak bilim dışı değildir. Ancak bilim dışından olan herkes, bunun bilim dışı olduğuna inanır.”