Halka Bulutsusu (Nebula)

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Halka Nebulası (Messier 57, M57 ya da NGC 6720 katalog numaralarıyla bilinir), Çalgı (Lyra) takımyıldızında bulunan bir gezegensel bulutsudur. Bu tip gök cisimleri, kırmızı dev yıldızlarda bulunan iyonize olmuş gazın dış kısmının etrafta bulunan yıldızlararası ortama saçılmasıyla oluşur. Bu yıldızlar, yaşam döngülerinin son evrelerindedirler ve nihayetinde beyaz cücelere evrimleşirler. Halka nebulası ilk olarak 1779 yılında Charles Messier tarafından keşfedilmiştir. Onunla neredeyse eş zamanlı olaraksa Antoine Darquier de Pellepoix tarafından. Darquier, nebulayı "Jüpiter kadar büyük ve solmakta olan bir gezegeni andırıyor" olarak tanımlamıştır. Bu nedenle bu tip bulutsulara "gezegensel nebula" adı verilmektedir.

Kaynak: Ring Nebula

Dövmelerin Nanoparçacıkları Vücudumuzda Dolaşıyor

Eski İnsanlar Bizden Daha Mı Sağlıklıydı?