Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün Türkiye'de bilime ve bilim okuryazarlığına neler katacaksın?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Biyolojide öğrendiğim her yeni bilgiden sonra düşündüğüm "Bildiğim bir şey varsa o da hiçbir şey bilmediğimdir."
Erkek çocukları kız çocuklarından daha iyi yol tarifi veriyor.
Yeni bir çalışma, yapay zekanın özellikle daha az yaratıcı yazarlar için hikayeleri daha yaratıcı, ilgi çekici ve iyi yazılmış hale getirmeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Araştırma, yapay zeka desteğinin yeniliği ve kullanışlılığı artırarak hikayeleri daha eğlenceli ve daha az sıkıcı hale getirdiğini ortaya koydu. Bununla birlikte, yapay zekanın yaygın kullanımının yaratıcı çalışmaların çeşitliliğini ve benzersizliğini azaltabileceği konusunda da uyarıda bulunuyor. Bulgular, yaratıcı yazarlıkta yapay zeka kullanımının hem potansiyelini hem de risklerini vurguluyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Arkeologlar, Bahreyn'in Samahij bölgesinde, MS 4. yüzyıl ortası ile 8. yüzyıl ortası arasına tarihlenen, Arap Körfezi'ndeki en eski Hristiyan yapılarından birini ortaya çıkardı. Muhtemelen bir piskopos sarayı olan bu iyi inşa edilmiş taş yapı, Doğu Kilisesi'nin Bahreyn'deki varlığına dair ilk fiziksel kanıtı sunuyor. Bulunan eserler arasında alçı haçlar, Hristiyan sembolleri ve iyi bir yaşam standardı ile ticaret faaliyetlerini gösteren öğeler yer alıyor. Bu keşif, bölgenin İslam öncesi Hristiyan topluluğu hakkında benzersiz bilgiler sunuyor ve 2025'te açılması planlanan bir müzede sergilenecek.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Kokular sadece havada değil, sıvı ve katı maddelerde de yayılabilir. Suda koku molekülleri daha yavaş hareket eder ve daha düşük yoğunlukta bulunur. Bu yüzden su altında koku almak zor olsa da, plastik ambalajlar gibi katı maddelerden bile kokular geçebilir.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Bristol Üniversitesi'nden yeni bir araştırma, tüm hücresel yaşamın Son Evrensel Ortak Atası olan LUCA'nın 4.2 milyar yıl önce yaşadığını belirtiyor. Bilim insanları, yaşayan türler arasındaki genleri karşılaştırarak, karmaşık evrimsel modellerle gen geçmişlerini tür soyağacıyla uyumlu hale getirdi. Çalışma, LUCA'nın erken bir bağışıklık sistemine sahip karmaşık bir organizma olduğunu ve virüslerle silahlanma yarışına girdiğini ortaya koyuyor. Erken dönem Dünya'da yaşamın bu hızlı kuruluşu, Evren'de benzer biyosferlerde yaşam potansiyelini düşündürüyor.