Goblin Köpekbalıkları

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Goblin Köpekbalıkları, ya da bilimsel isimleriyle Mitsukurina owstoni türü, diğer köpekbalıklarına göre pek meşhur ve yaygın olarak bilinen bir tür değildir. Evrimsel açıdan "yaşayan fosil" olarak bilinirler; yani evrimsel süreçte göreceli olarak az değişerek günümüze ulaşmış, bu sayede atasal türlerinin özelliklerini günümüzde de sergilemeyi sürdürmektedir. Mitsukurinidae ailesinin evrimsel süreçteki atalarını son derece güzel bir şekilde yansıtan ve bilim insanlarına önemli bilgiler sunan bir türdür.

Normal, bildiğimiz köpekbalıklarına benzemezler ve yassılaşmış, uzun bir burna sahiptirler. Dişleri de diğer köpekbalıklarının aksine çivimsi yapıdadır. Renkleri, diğerleri gibi değil, pembemsidir. Denizaltı kanyonlarında, su yüzeyinin 100 metre ve daha derinlerinde yaşarlar.

Diğer türlere göre oldukça uyuşuk ve yavaş hareket ederler. Bunun sebebi, daha sakar gözüken vücut planları ve kısa yüzgeçleridir. Genellikle denizel kabuklular, kafadan bacaklılar ve benzeri ufak hayvanlarla beslenirler.

Makrodaktili