Gece Modu

Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Bu tür Evrim Ağacı tarafından gözlenmemiştir.

Goblin Köpekbalıkları, ya da bilimsel isimleriyle Mitsukurina owstoni türü, diğer köpekbalıklarına göre pek meşhur ve yaygın olarak bilinen bir tür değildir.

Normal, bildiğimiz köpekbalıklarına benzemezler ve yassılaşmış, uzun bir burna sahiptirler. Dişleri de diğer köpekbalıklarının aksine çivimsi yapıdadır. Renkleri, diğerleri gibi değil, pembemsidir. Denizaltı kanyonlarında, su yüzeyinin 100 metre ve daha derinlerinde yaşarlar.

Evrimsel açıdan "yaşayan fosil" olarak bilinirler; yani evrimsel süreçte göreceli olarak az değişerek günümüze ulaşmış, bu sayede atasal türlerinin özelliklerini günümüzde de sergilemeyi sürdürmektedir. Mitsukurinidae ailesinin evrimsel süreçteki atalarını son derece güzel bir şekilde yansıtan ve bilim insanlarına önemli bilgiler sunan bir türdür.

Diğer türlere göre oldukça uyuşuk ve yavaş hareket ederler. Bunun sebebi, daha sakar gözüken vücut planları ve kısa yüzgeçleridir.

Genellikle denizel kabuklular, kafadan bacaklılar ve benzeri ufak hayvanlarla beslenirler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 14:59:38 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1526

“Özgürlüğün ne olduğunu bilmeyenler, onu talep edemezler.”
Johann Schubert