Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu fotoğrafta gördüğünüz canlıların genlerine GFP adı verilen Yeşil Floresan Proteini eklenmiştir. Bu gen, normal gelişim sırasında ifade edildiğinde, canlının fotoğraftaki gibi yeşil renkte ışıldamasına neden olur! 238 aminoasitten oluşan bu protein, özellikle üzerine maviden morötesine kadar değişen bir skalada (özellikle de 395 nanometre dalgaboyunda) ışık düşürüldüğünde yeşil renkte (ortalama 509 nanometre dalgaboyunda) parıldar. İlk olarak Aequorea victoria isimli bir denizanasından izole edilen bu proteinin genetik araştırmalarındaki asıl görevi, aslen araştırmaların hedefindeki diğer genlerin ifade edilip edilmediğini (yani proteine dönüştürülüp dönüşmediğini) görsel olarak doğrulamaktır. Eğer ki GFP, araştırılmakta olan diğer genin regülatör genlerinin olduğu kısmına eklenirse, deneyin yapıldığı canlı yeşil renkte parladığında, söz konusu genlerin proteine dönüştürüldüğünü söyleyebiliriz; çünkü söz konusu gene bağlı olarak GFP ifade edilerek proteine dönüştürülmüştür. Araştırmalarda bize bu tip bilgiler veren genlere "muhabir genler" denir.

Kaynak: Wikipedia

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 16:12:15 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5013

“Bazı problemler öyle karmaşıktır ki, bilge biri onlar hakkında kararsız kalma hakkını kullanmalıdır.”