Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fesleğen, ya da bilimsel adıyla Ocimum basilicum, nanegillerden olan, kokulu bir bitkidir. "Otların Kralı" veya "Kraliyet Otu" olarak da bilinen fesleğen, Yunancadaki basilikón phutón, yani "krallara layık bitki" kelimelerinden gelir. Fesleğenlerin her türü evde beslediklerimiz kadar kokulu olmasa da, özellikle İtalyan mutfağında kullanılan "tatlı fesleğen", dokunulduğunda elde kalıcı bir koku bırakan bir aromaya sahiptir. Bu yoğun ve etkili aromanın çeşitten çeşide değişen sebepleri vardır. Örneğin, Afrika mavi fesleğeninin kokusunu veren, kafur adı verilen bir kimyasaldır. Ancak fesleğenlerini kokusunu veren kimyasallar sitronelolden linalole, pinene, osimene, terpineole ve metil eugenole kadar değişebilir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/10/2019 06:21:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4332

“Daha iyi ve daha çok bilime ihtiyacımız var. Teknoloji, eğlence, sağlık veya uzun ömür için değil! Var oluş mücadelemizde bize kattığı bilgelik umudu için.”
Lewis Thomas