Evrime Dair...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

EVRİM

Rastgele/Tesadüf demek değil.

Gelişmek demek değil.

Ömür içerisinde farklı forma dönüşmek demek değil.

Cansızlıktan canlılığın oluşumu (abiyogenez) demek değil.

Evrenin kökeni demek değil.

Sosyal Darwinizm demek değil.

Ahlak dışı demek değil.

Dini argümanlarla ilgilenen bir alan değil.

Ateizm, komünizm, ırkçılık veya herhangi bir diğer ideoloji demek değil.

Evrim, zaman içerisinde gerçekleşen değişim demek.

Eğer varlıkların, Evren'in zaman içerisinde değiştiğini reddediyorsan, gerçeği reddediyorsun demektir.

Evrim Kuramı gerçekleri, Dünya üzerindeki canlılığın ortak bir kökene dayandığına ve çok uzun bir zamandır canlılığın değiştiğine dair verileri açıklamaya çalışır.

Eğer daha iyisini yapabileceğini düşünüyorsan, bir bilim insanı ol ve bize göster!

Evrimle ilgili halk arasındaki yanlış algıların tamamına yakını, bilim ile haşır neşir olmamamızdan ziyade, halk arasına bilinçli olarak yayılan hatalı bilgilerden kaynaklanmaktadır. Dolayısıyla evrimi “bilim camiasındaki evrim” ve “halk arasındaki evrim” gibi iki ayrı kategoride incelemek gerekmektedir.

Bunu yaptığımızda, karşımıza bu görselimizde özetlediğimiz gibi bir durum çıkmaktadır. Evrim Ağacı olarak kurulduğumuzdan beri halk arasındaki evrimle ilgili yanlış anlaşılmaları silmek için elimizden geleni yaptık, yapmayı da sürdüreceğiz. Umuyoruz ki çabalarımız bir nebze olsun hatalı algıları silmeye yaramaktadır.

Bu noktada Evrim Ağacı olarak belirtmek istediğimiz tek şey, internet üzerindeki okurlarımıza da sıklıkla tekrar ve tembih ettiğimiz şey olacak: Bilimi sağdan soldan değil, bu konuda uzman olan bilim insanlarından öğrenin.

Bunu yapmaya başladığınızda, o “sağdan soldan” duyduklarınızın ne kadar bilgisizce ancak bir o kadar da art niyetli bir şekilde hazırlanmış yalanlar olduğunu fark edeceksiniz. Bunu görmek, insanlık tarihinin gördüğü en güçlü, kapsayıcı ve açıklayıcı bilim dallarından biri olan evrimsel biyolojiye ve onun kalbinde yer alan Evrim Teorisi’ne ve bu teorinin açıklamaya çalıştığı doğa yasası olan evrime bakış açınızı değiştirecektir, tarafsızlaştıracaktır.

Bu sahadaki 150 yılı aşkın teorik ve pratik, 2000 yılı aşkın düşünsel birikimi daha iyi kavrayabilmenizi sağlayacaktır. Biz de bunu kolaylaştırmak için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz.

Konuyla ilgili hazırladığımız şu videoyu izlemenizi ve paylaşmanızı önemle tavsiye ederiz:

Koaservatlardan Bugüne...

Vücudumuzdaki Kemikler