Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

100.000 Yıldız!

Siteye Gitmek İçin Tıklayın: 100.000 Stars

Google'ın Chrome tarayıcı için başlattığı deneysel çalışmalar için hazırlanan siteler baş döndürücü olabiliyor. Bu internet sitesinde de, Güneş'e en yakın olan 100.000 yıldız arasında gezinmeniz mümkün! Her yıldız hakkında Wikipedia bilgilerine ulaşabiliyor ve kıyaslamalar yapabiliyorsunuz. Ayrıca sol üst köşeden "Tur Yap" seçeneğine tıklarsanız, sizi yıldızlar arasında bir gezintiye çıkarıyor.

NatGeo: Bütün Buzullar Erirse Dünya Neye Benzer?

Siteye Gitmek İçin Tıklayın: National Geographic

Bu sitede göreceğiniz haritalar, günümüz Dünya'sını göstermektedir; ancak tek bir farkla: Bu haritalarda, gezegenimizdeki tüm buzullar erimiştir ve bu sebeple su seviyesi 66 metre yükselmiştir. Bu da, kıyı şeritlerini, kıtaları ve denizleri tamamen değiştirmektedir. Kıtaların günümüzdeki hallerinin su altında kalan kısımları daha silik bir şekilde gösterilmiştir.

Gezegenimizde 20 milyon 841 bin kilometre küp civarında buzul bulunmaktadır. Eğer bu hızla gidecek olursa, 5.000 yıl içerisinde bu buzulların tamamı eriyecektir. Eğer gezegenimize inatla karbondioksit pompalayıp, tüm buzları eritmeyi "başarabilecek" olursak, gezegenimizin ortalama sıcaklığı şu andaki 14 santigrat derece yerine 27 santigrat derece olacaktır.

Open Tree of Life

Siteye Gitmek İçin Tıklayın: Open Tree of Life

Hayvanlar alemi çok geniş olmasına rağmen bilim insanları da biliyor ki bu alemin yalnızca küçük bir kısmı hakkında bilgi sahibiyiz. An itibariyle 2.3 milyon türden haberdar olmakla beraber, bazı tahminlere göre de her yıl ortalama 15,000 yeni türün bulunmasıyla bu sayı daha da artıyor. Amerika’daki 12 farklı kurumdan yıllar boyunca bütün bu hayvanları belgelemek ve sayılarını belirlemek için bir araya gelen araştırmacılar, bilinen tüm türleri ve aralarındaki evrimsel ilişkiyi görselleştirmek amacıyla kapsamlı bir şema oluşturdu. Sitede, akademik çalışmalarla taksonomileri belirlenmiş türlerin filogenetik ağaçlarını oluşturabilirsiniz. Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/11/2019 04:43:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1540

“Bilim şöyle çalışır: Hata yapmıyorsan, bilim yapmıyorsun demektir. Eğer yaptığın hataları düzeltmiyorsan, kesinlikle bilim yapmıyorsun demektir. Hatalı olduğunu kabul edemiyorsan, hiç yapma daha iyi.”