Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

2011 yılında İtalya'daki Etna Yanardağı yeniden aktive olduğunda, etrafa lavlar saçmaya başlamıştı. 2000 yılına gittiğimizde ise Etna'nın çok daha sakin olduğu görülüyordu. Bu iki zaman dilimi arasındaysa, Etna oldukça sakin bir şekilde zamanını geçirmiş, volkanlarda inanılmaz nadir olarak görülen volkanik duman halkalarını atmosfere saçarak adeta görsel bir şov yapmıştı.

İlginç olan şu ki, bu tür halkalar şimdiye kadar sadece 3 defa gözlenebildi. Bunlardan ikisi yine Etna'da, 1970 ve 2000 yıllarında, diğeri ise İzlanda'nın "belalı" yanardağı Eyjafjallajokull ("Eyyafyallayökül") tarafından saçılan, Mayıs 2010 ayındaki halkalardı.

Bu halkalar, ani hava boşalmaları sırasında dumanın volkanik kraterin kenarına baskılanması ve birden havaya fırlaması sonucu oluşuyor. Tıpkı sigara ya da nargile içenlerin, dudak kenarlarını kullanarak bu halkaları oluşturması gibi...

Buraya tıklayarak konuyla ilgili bir video izleyebilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 17/09/2019 18:28:12 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1343

“Hep bir fizikçi olmak isterdim. Daha 6 yaşındayken, televizyonu tamir etmek üzere eve gelen teknisyene de böyle söylemiştim. O zamanlar bir fizikçinin ne iş yaptığına dair pek az fikrim olduğu aşikar.”
Horst Störmer