Yaşamın Kökenleri

Yazar: John Maynard Smith/ Eörs Szathmary
Yayınevi: Ginko Bilim
John Maynard Smith ve Eörs Szathmáry’nin The Major Transitions in Evolution [Evrimdeki Ana Geçişler] adlı eserleri ilk yayımlandığında biyolojide çok önemli bir çalışma olarak görülmüştü. Nature dergisi söz konusu kitabı “görkemli ve ümit verici bir güç gösterisi” olarak selamlamış, New Scientist dergisi ise “modern biyolojinin özünü” yakaladığını belirttiği çalışmanın “çok kolay okunabilen son derece önemli bir kitap” olduğunu yazmıştı. Maynard Smith ve Szathmáry, fikirlerini genel okurların daha geniş bir kitlesine ulaştırmak için bahsi geçen eseri tümüyle yeniden yazdılar. Yaşamın Kökenleri bu şekilde ortaya çıktı. Maynard Smith ve Szathmáry bu kitapta, altı temel geçişe ve bilginin nesiller boyunca aktarımındaki dramatik kırılma noktalarına odaklanarak, Dünya üzerinde yaşamın minicik görünmez hücrelerden balinalara, ağaçlara ve insanlara kadar nasıl evrimleştiği hakkında parlak ve özgün bir resim sunuyor.
Yaşamın Kökenleri