Ekoloji: Sulak Alanlar ve Haliçler

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Doğayı ve canlıları tanımak, yaşam alanlarını tanımaktan geçer. Ancak günümüzde pek az insan etrafına gerçekten iyi bir bakış atarak canlıların yaşam alanlarını ve bu alanlar içerisinde birbirleriyle olan ilişkilerini inceliyor. Çok az insan ekolojik çalışmalardan haberdar ve birçok insan ekolojiyi "çevre korumacılığı"ndan ibaret sanıyor. Ancak ekoloji, bundan çok daha geniş, uçsuz bucaksız bir bilim dalı ve evrimsel biyolojinin de belki de en yakın olduğu dallardan biri. Bu sebeple ekolojiyi anlamak, evrimi anlamanın başlıca gereksinimlerinden biri. ODTÜ Biyoloji ve Genetik Topluluğu Ekoloji Grubu ile ortak olarak yapacağımız bu altyazılı videolarda siz okurlarımıza bir bilim olarak ekolojiyi daha yakından tanıtmayı hedefliyoruz.

Umarız faydalı olacaktır.