Dünya’mız Ne Kadar Ediyor?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Temelinde oldukça fantastik bir bilimsel yaklaşım barındırsa da bu soru, birkaç bilim insanının ve meraklı insanların kafasını kurcalamış. Konu hakkında atılan adımlardan biri, Kaliforniya Üniversitesi astrofizik profesörü Greg Laughlin’in denklemi. Denklem, dış gezegenlerin yaşanabilirliklerini, üzerinde çalışılmaya elverişli olup olmadığını ve onları bulmak için şu ana dek ne kadar para harcadığımızı vb. hesaplayıp, tüm bunları değerlendirerek bir fiyat biçiyor. Aynı denklemi Dünya’mıza uyguladığımızda, mavi gezegenimizin ederi 5.000.000.000.000.000 (5 katrilyon) dolar.

History Channel’ın, “Dünya’mız Ne Kadar Ediyor?” isimli belgeselinde günümüz alım satım fiyatlarını kullanarak Dünya’nın işlenebilir malzemelerine 6.873.951.620.979.800 (yaklaşık 7 katrilyon) dolar fiyat biçiliyor. Öte yandan, Reddit isimli sosyal medya sitesi kullanıcılarından ShadyPotato, yine benzer bir denklem kullanarak, fakat bütün elementleri ayırıp satabileceğimizi varsayarak 15.809.800.000.000.000.000.000 (yaklaşık 16 sekstilyon) dolar fiyata ulaşmış.

Sıfır sayma kabiliyetimizi zorlayan bu rakamlar bizi mutlu ediyor; fakat platinden ve elmastan oluşan asteroidler varken, Dünya’mızı elementlere ayırıp satmak çok da kâr getirecek bir işlem olmayabilir. Onun yerine fiyatımızı arttıracak “Yaşanabilir gezegen” veya “Suyu olan gezegen” gibi statülerimiz de mevcut.

Dünya’nın bir alıcısı olduğunu varsaysak bile Dünya’yı satma yetkisine sahip olup olmadığımız başka bir sorudur. Dünya’nın kocaman bir element mağazası olduğunu varsayarsak en iyi ihtimalle anca kasiyeri olabiliriz. Bir kasiyerin bütün mağazayı satmaya yetkisi var mıdır?

Genetik Şifrenin Çözülmesi Ne Demektir?

Kaç Gece Uykusuz Geçti Kim Bilir?