Evrim Ağacı

Dünya'daki Kaç İnsan ve Kaç Karınca Var?

Dünya'daki Her Bir İnsana Karşılık 45 Milyon ila 1.5 Milyar Karınca Yaşamaktadır!

Dünya'daki Kaç İnsan ve Kaç Karınca Var? Discover Magazine
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Dünya üzerindeki karıncaların sayısını bilmek çok zor. Ancak konu hakkında bazı tahminler bulunuyor. Bu tahminler, elbette ki gidip karıncaları tek tek saymaya dayanmıyor. Uzmanlar, bunun yerine "biyokütle" tanımını kullanıyorlar. Yani bir canlı türünün veya taksonomik grubunun Dünya üzerinde ne kadar kütleye sahip olduğuna dair bir ölçüm.

Örneğin 2015 itibariyle 7.13 milyar civarında bir sayıya sahip olan Homo sapiens (modern insan) türü, Dünya üzerinde 350 milyon tonluk bir biyokütleye sahip. En güncel tahminlere göre, biyokütle şampiyonları tek hücreli bakteriler! En iyimser tahminlere göre Dünya üzerinde 1 trilyon ton kütleye sahip olacak kadar bakteri yaşıyor. Bu, kabaca 4 katrilyon çarpı katrilyon adet bakteriye denk geliyor.

Karıncalarla ilgili tahminler ise araştırmadan araştırmaya değişiyor. NPR'ın bildirdiğine göre biyokütle açısından bakterilerden hemen sonra karıncalar geliyor. Dünya üzerinde yaşadığı tahmin edilen 10 milyar kere milyar adet karınca, toplamda 3 milyar tonluk bir kütleye sahip.

Karıncalar üzerine uzmanlaşan AntWeb isimli site ise karıncaların biyokütlesi ile insanlarınkinin eşit olduğunı gösteren bazı araştırmalara dayanarak basit bir matematiksel işlem yapıyor: Dünya üzerinde 7.077.551.385 insan olduğu ve bunların ortalamada 150 libre (68 kg) olduğu varsayılırsa, toplam biyokütle 1.061.632.707.750 libre çıkıyor. Bir karıncanın kabaca 1.5 miligram kütleye sahip olduğu gözetilir ve insan ile karınca biyokütlesi birbirine eşitlenirse, basit bir bölme işlemi Dünya üzerinde 321.035.624.829.901.000 adet karınca bulunduğunu gösterir.

BBC, kendi sitesinde yaptığı bir biyokütle hesabına dayanarak Dünya'da 10 katrilyon karınca olduğunu ve ortalama kütlelerinin 4 miligram olduğunu ileri sürüyor. BBC Four ise yayınladıkları bir belgeselde sayının 10 katrilyon değil, 100 trilyon civarında olması gerektiğini iddia ediyor.

Görülebileceği gibi sayılar çok değişken. Bu ufak altı bacaklıların tam (ve hatta yaklaşık) sayısını bilmek şu an için imkansız gözüküyor. Bu nedenle sanıyoruz ki Amerikan Ulusal Tarih Müzesi, Bristol Üniversitesi Karınca Laboratuvarı ve BWARS (Arı, Yabanarısı ve Karınca Kayıt Cemiyeti) gibi kurumların katıldıkları fikri vermek en uygunu olacaktır: Dünya'daki karınca sayısına dair hiçbir gerçekçi tahmin bulunmamaktadır.

Dünya'da bugüne kadar yaşamış insan sayısı için buradaki yazımızı, popülasyonumuzun hangi noktaya dek büyüyeceğiyle ilgili tahminler için buradaki yazımızı okuyabilirsiniz.

• B. Chappell. Along With Humans, Who Else Is In The 7 Billion Club?. (03 Kasım 2011). Alındığı Tarih: 21 Ekim 2019. Alındığı Yer: NPR | Arşiv Bağlantısı
  • AntAsk. How Many Ants Are There Alive On The Planet?. (08 Nisan 2013). Alındığı Tarih: 21 Ekim 2019. Alındığı Yer: AntBlog | Arşiv Bağlantısı
  • H. Moore. Are All The Ants As Heavy As All The Humans?. (22 Eylül 2014). Alındığı Tarih: 21 Ekim 2019. Alındığı Yer: BBC | Arşiv Bağlantısı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2020 14:43:48 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3957

“Sıradan insanların sıradışı olmayı seçebileceklerini düşünüyorum.”