Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evet, bu gördüğünüz gerçek hayattaki bir "denizlerin tek boynuzlu atı"ıdır! Bir çeşit balina olan bu hayvan, Arktik Okyanusu'nda bulunan bembeyaz Beluga balinaları ile çok yakın akrabadır. Ancak kuşkusuz en meşhur özellikleri, kafalarından çıkan devasa "boynuzumsu" yapıodır. Bu boynuz, aslında bir diştir ve içi sinir hücreleriyle doludur. Genellikle sadece erkeklerde bulunan bu dişin boyu 3 metreye kadar ulaşabilir! Üzerinde ufak açıklıklar bulunan bu yapının içerisine bu açıklıklardan deniz suyu girer. Uzmanlar, dişin içine dolan deniz suyu içerisindeki kimyasalların algılanması sayesinde erkeklerin dişileri veya avları tespit edebildiklerini düşünmektedirler. Her ne amaçla evrimleşmiş olursa olsun, son derece sıradışı ve güzel olduğu konusunda sanıyoruz ki hemfikir olabiliriz.

Hazırlayan: ALT

Kaynak: NatGeo

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/08/2019 04:15:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4780

“Ya hep birlikte var olacağız, ya hep birlikte yok olacağız.”