Cep Telefonunuzu Kozmik Işın Algılayıcısına Dönüştürebilirsiniz!

Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Çabuk, cebinizde Android işletim sistemiyle çalışan bir telefon var mı? Birkaç ufak değişiklik yaparak fizikçilerin Güneş Sistemi'mizin dışından gelen yüksek enerjili parçacıklar olan kozmik ışınların gizemli doğasını anlamasına yardımcı olabilirsiniz.

Yapmanız gereken çok basit: 2 parçadan oluşan DECO (Dağıtılmış Elektronik Kozmik Işın Gözlemcisi) uygulamasını buraya ve buraya tıklayarak indirebilirsiniz. Sonrasında telefonunuzun kamerasını bir bant yardımıyla sarıp, herhangi bir yere çalışır halde bırakacaksınız. Ekranın yukarıya bakması gerekiyor. Eğer ki telefonun bulunduğu bölgede bir parçacık olayı yaşanırsa, bu bilgi merkezi bir veritabanına otomatik olarak aktarılacak.

DECO projesinin amacı, kozmik ışınlar Dünya atmosferine çarptığı zaman oluşan ve ikincil parçacıklar olan müonları tespit etmek. Bilim insanları, kozmik ışınların karadeliklerde ve süpernovalarda üretildiğini düşünüyorlar; ancak bunları doğrulamak için daha fazla araştırma gerekiyor.

Araştırma, Wisconsin IceCube Parçacık Astrofizik Merkezi'nden (WIPAC) Justin Vanderbroucke tarafından yürütülüyor. Vandenbroucke'un dediğine göre kozmik ışınlar hakkında bilim insanlarının kafasının karışık olduğu şeyler var. Manyetik alandan geçerken rotaları sapıyor ve bu nedenle diğer astronomik olaylar hakkında araştırma yapmamızı zorlaştırıyorlar. İşte telefonlar, burada devreye giriyor. Şöyle anlatıyor:

"Akıllı telefonlar silikon çipler kullanırlar. Bunlar, fotoelektrik etki denen bir etkiye dayanarak çalışır. Işık, yani fotonlar silikon yüzeye çarptığında, elektrik yük oluşturur. Aynı şey müonlar için de geçerlidir. Müonlar, telefon kameraları altında bulunan bir yarıiletkene çarptığında elektrik yükü boşalmasına neden olurlar. Bu da, bazı piksellerde, anlık ama tespit edilebilir bir değişim yaratırlar. Bu değişimler depolanıp analiz edilebilirler."

Daha fazla bilgi için buraya tıklayarak araştırmacının kendisine ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Universe Today

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/12/2019 12:19:18 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2834

“Belli bir zaman ve mekandaki ahlak nedir? Çoğunluğun o zamanda ve mekanda sevdiği neyse odur.”
Alfred North Whitehead