Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Hayvanlar alemi çok geniş olmasına rağmen bilim insanları da biliyor ki bu alemin yalnızca küçük bir kısmı hakkında bilgi sahibiyiz. An itibariyle 2.3 milyon türden haberdar olmakla beraber, bazı tahminlere göre de her yıl ortalama 15,000 yeni türün bulunmasıyla bu sayı daha da artıyor. Amerika’daki 12 farklı kurumdan yıllar boyunca bütün bu hayvanları belgelemek ve sayılarını belirlemek için bir araya gelen araştırmacılar, bilinen tüm türleri ve aralarındaki evrimsel ilişkiyi görselleştirmek amacıyla kapsamlı bir şema oluşturdu. Ortaya çıkan şema, geçen sene Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) dergisinde yayımlandı.

Duke Üniversitesi’nden işlemsel evrimsel biyolog ve projenin yaratıcılarından olan Karen Cranston, Scientific American’a verdiği röportajda şu ifadeleri kullandı:

“Bilim insanları eşsiz yeni türler buldukça, bu çemberin büyümesini bekliyoruz.”

Biyoçeşitlilik bu kadar hızlı bir şekilde azalırken, bu kolay ulaşılabilir sınıflandırma sistemi sayesinde araştırmacılar türlerin soyunun ne kadar hızlı tükendiği hakkında bilgilere daha kolay ulaşacak.

The Open Tree of Life (Açık Yaşam Ağacı) projesi, gelişime ve yeni önerilere çok açık ve bu da veri tabanlarındaki mevcut türlerin sayısının artmasına yardımcı olacak gibi görünüyor. Araştırmacılar yaşam zincirini açıkça gösteren bu görselin ekolojistlere ve biyologlara iklim değişimlerinin, türlerin özelliklerini koruma çabalarının, tarımın ve diğer insan etkisi bulunan süreçlerin hayvanlar alemini nasıl etkilediğini anlamaları konusunda yardımcı olacağını umuyor.

Görsel: Yaşam zincirinin görsel bir şeması. Çemberin merkezi bütün canlıların atası olan ilk tek hücreli organizmayı temsil ediyor. Her renk bakteriler, mantarlar, hayvanlar ve algler olmak üzere başka bir yaşam formunu simgeliyor. (Stephen Smith / Michigan Üniversitesi)

Kaynak: Bu yazı QZ sitesinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/07/2019 04:40:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4284