Balıkla Yoğurt Yemek Zehirler Mi?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mit: "Balıkla yoğurt yenmez, zehirlenirsin."

Gerçek: Balık ile yoğurdun bir arada tüketilmesinin zehirlenme ile hiçbir alakası yoktur.

Bilgi-1: Besin zehirlenmesi genellikle, iyi korunmayan besinlerin içerisinde üremeye başlayan bakterilerin, virüslerin, parazitlerin sentezlediği toksik kimyasallardan kaynaklanır. Kimi zaman da salgılanan kimyasallar yerine, doğrudan bir parazitin veya besinin ömrü içerisinde vücudunda depolanan toksik (zehirli) maddelerin tüketilmesinden kaynaklanır.

Bilgi-2: Kimi kimyasallar bir araya geldiklerinde, yeni kimyasallar üreterek canlıları zehirleyici maddeler oluşturabilirler. Ancak bu çok nadir meydana gelir, zira sindirim kanalının başları sayılan midenin yüksek asidik ortamı, oluşan birçok kimyasalı etkisiz hale getirir.

Bilgi-3: Balık gibi su ürünleri çok hızlı bozulabilmektedir ve kimi zaman bozuldukları fark edilememektedir. Böyle bir durumda tüketilen balıklar, yanında yoğurt olmasa bile zehirlenmeye sebep olabilmektedir. Benzer bir şekilde, dolapta ağzı açık bırakılan yoğurtlar zamanla bozulabilirler. Bunların tek tüketimi de zehirlenmeye sebep olabilmektedir.

Bilgi-4: Balık ile yoğurdun bir arada tüketilmesinin tek zararı, bozulan balıkta giderek artan histamin proteinleri ile yoğurtta normal düzeylerde bulunan histamin proteinlerinin bir araya gelerek sindirime olumsuz etki etmesi olabilir. Bu da çoğu zaman zehirlenmeye varan sonuçlar yaratmaz.

Bilgi-5: Su ürünleri ile yoğurdun tüketilmesiyle ilgili bir diğer sıkıntı proteinlerin yüksek asidik ortamda sindirimlerinin gerçekleşmesi, şekerlerin ise daha alkali (bazik) ortamlarda gerçekleşmesidir. Fakat bu da sindirim için sorun yaratmaz, zira besinlerin sindirimleri, sistem içerisinde farklı bölgelerde gerçekleşir.

Sonuç: Tüketilen ürünler taze olduğu sürece (ve bundan eminsek), su ürünleri ile yoğurdun bir arada tüketilmesinin keşfedilmiş hiçbir klinik zararı bulunmamaktadır. Tabii bu karışımın tadını beğenip beğenmemek size kalmış...

Çikolata Köpekleri Kör Eder Mi?

Kadınlar ve Anneler Daha Yüksek Acılara Dirençli Midirler?