Astrofiziğin Son 100 Yılında Evren'e Dair Gözlemlerimiz Epey Genişledi!

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Astrofizik, her bilim dalı gibi, başlangıcından beri hızla gelişmektedir. Bu sahada yapılan atılımlar sayesinde insanlığın Evren'e dair bilgileri genişlemiştir. "Genişleme" sözcüğünün gerçek anlamıyla!

1922 yılında astrofizikçilerin gözleyebildiği en uzak nokta, yani bizim için "Gerçekten Gözlenebilir Evren", yaklaşık olarak 100.000 ışık yılı (yani 9.46×10179.46\times{10^{17}} veya yaklaşık 1 trilyon kere milyon kilometre) kadardı. Yani evrenin bizim görebildiğimiz sınırları, evrensel ölçekte bir toz zerresi kadardı. Bu mesafe, sadece Samanyolu Galaksisi'nin genişliği kadardır. O zamanlarda teleskoplarımız bu kadar güçlü değildi ve uzaya teleskoplar göndererek gözlemler yapamıyorduk.

21. yüzyılın başları itibariyle gözleyebildiğimiz Evren'in genişliği ise dikkate değer miktarda artmıştır: Yaklaşık olarak 93 milyar ışık yılı (yani 8.79×10238.79\times{10^{23}} kilometre veya yaklaşık 1 trilyon kere trilyon kilometre).

Yani son 100 yılda, teknolojinin gelişimi sayesinde gözleyebildiğimiz evrenin çapı yaklaşık olarak 1.000.000 kat artmıştır! Bu sayede Evren'in yapısını çok daha iyi anlayabilmeye, buna bağlı olarak da Evren'deki yerimizi daha iyi kavramaya başladık.

İleride yapacağımız keşiflerle, Evren'in ilk anlarına dair sırları da aydınlatacak, tam olarak nereden ve nasıl geldiğimizi öğreneceğiz. Böylelikle, eğer varsa, diğer evrenlerden ve fiziğin en derin temellerinden haberdar olabileceğiz. Bu geleceği sabırsızlıkla bekliyoruz!