Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Albatroslar, 3.5 metreyi aşabilen kanat açıklıklarıyla bilinen en büyük denizel kuşlar arasında yer alırlar. Genellikle Güney Okyanusları'nda yaşarlar; ancak fosil kayıtları eskiden kuzeyde de bulunduklarını göstermektedir.

Günümüzde 21 albatros türü bilinmektedir ve bunların 19 tanesinin soyu tükenme tehdidi altındadır. Her 5 dakikada 1 adet albatrosun balıkçılık nedeniyle, yapay yollarla hayatını kaybettiği hesaplanmaktadır.

Albatroslar, günümüzden 50 milyon yıl kadar önce evrimleşmiştir ve atalarına dair birçok fosil elimizde bulunmaktadır. Ancak 50 milyon yıldır okyanusların üzerinde hüküm süren bu hayvanların insanlar nedeniyle tamamen yok olma tehdidi altına girmesi, sadece 30 yıl almıştır.