AIDS ile Savaş: İmmunotoksin 3B3-PE38, HIV ile Enfekte Olmuş Hücreleri Öldürebilir!

Bu yazı, Huffington Post isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bilim insanları, yeni fare çalışmalarında, antiretroviral tedaviye rağmen HIV tarafından çoğaltılan hücreleri öldürebilen bir toksin geliştirdiler.

Ulusal Sağlık Enstitüsü ve Kuzey Carolina Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacılarının bulguları, 3B3-PE38 olarak adlandırılan ve 1998'de oluşturulan genetik olarak modifiye edilmiş bakteriyel toksinin antiretroviral tedaviyi (ART) tamamlayıcı olduğunu göstermiştir. Şu anda, antiretroviral tedavi HIV taşıyan insanlarda virüsün ilerleyişini baskılayarak ve durdurarak durumu yönetmekte (idare etmekte) kullanılıyor. Ancak halen hastalar, bu terapiyi ömürleri boyunca sürdürmeleri gerekiyor; aksi takdirde HIV yeniden nüksediyor. Üstelik bireyler bu tedaviyi ömürleri boyunca görseler bile, vücudun diğer dokularına halen HIV bulaşabiliyor.

PLoS Pathogens dergisinde yayınlanan çalışma için araştırmacılar insan immün sistemine sahip olacak şekilde tasarlanmış fareleri almışlar ve onları HIV ile enfekte etmişler. Sonra, farelere dört hafta boyunca antiretroviral ilaçlar verilmiş. Daha sonra araştırmacılar fareleri iki gruba ayırmışlar; bir gurup sadece antiretroviral ilaç almaya devam ederken diğer gurup antiretroviral ilaçlara ek olarak 2 hafta boyunca özel immünotoksini almış.

Araştırmacılar antiretroviral tedaviye ek olarak immünotoksin alan farelerde virüs üreten HIV-enfekte hücrelerin sayısının çok daha az olduğunu buldular. Ek olarak sadece antiretroviral ilaç alan grupla kıyaslandığında daha düşük kan HIV seviyelerine rastladılar. Araştırmacılar makalelerinde şöyle yazıyorlar:

Sonuçlarımız gösteriyor ki vücudun her yerinde virüs üreten hücrelerin öldürülmesiyle inatçı HIV seviyesi dramatik bir şekilde azalmaktadır. Bu nedenle çalışmamız ART sırasında HIV direncinin iç yüzünü anlamada ve dirençli HIV in vücutta başarıyla hedeflenebilmesinde yeni bir anlayış getirmiştir.

Yine de yeni çalışmaların bunu kanıtlaması gerekiyor, araştırmacılar bulguların antiretroviral tedavi ile insanlarda uzamış HIV tedavisinde immunotoksinlerin kullanılabileceği konusunda umut verici olduğunu söylediler.

Bir yazının daha sonuna geldik. Ancak yeni bir şeyler öğrenmeye devam etmek isterseniz, sizin için seçtiğimiz şu videomuza göz atabilirsiniz:

En Çok İzlenen Son Videomuz Abone Ol Rastgele

Endonezya Yanardağı'ndan Fışkıran Mavi Lav!

Dian Fossey