1955 Tarihli ''Fen ve Tabiat Ansiklopedisi''nde Evrim

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

1955 tarihinde Doğan Kardeş Yayınları tarafından basılan "Fen ve Tabiat Ansiklopedisi", evrimi şöyle tanımlıyor:

Canlı varlıklar, ilk olarak yaşamaya başladıkları zaman, şimdiki gibi değillerdi. Uzun bir zaman içinde ağır ağır değişerek yaşadıkları bölgelere uydular. Böyle bir değişikliğin varlığı birçok yollarla gösterilebilir. Fosiller şimdi yaşayan hayvanların, ilkel hallerinden bu hale varmak için geçirdikleri değişiklikleri, aynı zamanda hayvanlar arasındaki akrabalıkları (mesela aslan, kaplan) açıkça göstermektedir. Kertenkele, kuş ve kurbağaların, yumurtaları içindeyken incelenmeleri, onların balığa benzeyen daha ilkel bir şekilde geldiklerini göstermektedir. Bazılarında ise vaktiyle işe yarayan, fakat artık kullanılmayan organ kalıntıları vardır. Mesela deve kuşlarının küçük kanatları, balinaların gizli bacak kemikleri ve insanın apandisi bunu ispat etmektedir. Evrim nazariyesini geliştiren, büyük bilgin Charles Darwin'dir.

Teşekkür: Bu görselleri bize ulaştıran okurumuz Osman Akbal'a teşekkür ederiz.