Stephan Hawking Aforizmalar kitabının bir yerinde bilimin "Evrenin toplam enerjisi her zaman sıfırda kalmalıdır." dediğini yazar. Bu sadece evren için değil herşey için hatta iyilik-kötülük içinde geçerlidir. Yani bir tarafa uygulanan kötülük uygulayan için iyilik veya mutluluk kaynağı olabilir. Düşünün sınav veya maç öncesi kazanmak veya kazanamamak nötr durumdayken sınav sonrası kazanan tarafın mutluluğu kaybeden tarafın mutsuzluğu üzerine inşaa edilecektir. Böyle bir olayda tanrının müdahalesini nasıl takdir edersiniz.? Çok kabaca bir örnek vereyim insanların hasta olmalarını istemeyiz ama hastalanmaları sağlık çalışanlarını kazançları ve elde ettikleri sebebiyle mutlu ediyor! Düşünsenize bir muayenehane hekimimin "Tanrım hiç kimse hastalanmasın , bugün hiç hasta gelmesin diye dua ettiğini" :) . Örnekleri çok çok arttırabiliriz. Tanrı inancınızla bağlantılı olarak iyi ve kötü anlayışınız değişkenlik gösterir. Bu size öğretilmiş olan iyilik-kötülük anlayışıdır. Yine Hawkingten "Tanrıyı doğa kanunlarının vücut bulmuş hali gibi tanımlamaktan başka ne yapabiliriz? Ancak çoğu insan tanrıyı kişisel ilişki kurabileceği insanımsı bir varlık olarak tasarladılar." der. Esma-ül Hüsna örnektir.