Aslında teorik olarak sadece tek bir alt düzey bir dille (örneğin C) tüm oyunu yazmak mümkün. Ancak böyle yapılmıyor olmasının pratik sebepleri var.
1) Her dilin yoğunlaştığı ve iş gördüğü alanlar var. Örneğin oyunun temel motorunu, donanımla konuştuğu kısımları C gibi bir dille yazmak ancak mümkün oluyor.
2) Öte taraftan diyelim ki oyununuz tarayıcıda çalışacak olsun. O zaman Javascript zaten işinizi görüyor. Bunu sıfırdan C ile yazmak örneğin tekerleği baştan icat etmek gibi. Gerek yok.
3) Yukarıda yazdığım sebeplerin yanında şu da var ki büyük oyunlar büyük ekiplerle çalışıyor. Her ekibin yoğunlaştığı bir işte belli bir dil çok tercih edilmiş oluyor. Bu doğal bir dağılım. Bir örnek vereyim. Makine öğrenmesi dünyasında Python çok yaygınlaştı örneğin. Dolayısıyla farklı ekiplerin oyunun kendi yazdığı kısmını en iyi bildikleri dillerle yazması doğal.
Daha başka sebepler yazılabilir ama temel bileşenler bu.