Puan Ver
-3
Puan Ver

Bulunan en eski fosil kaç yıllık? , hangi canlıya ait? , insan türüyle bir ilişiği var mı?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Bilim insanları Dünya'nın yaşının yaklaşık olarak 4.54 milyar yıl olduğunu hesaplıyorlar. Dünya üzerinde başlayan ilk canlı oluşumları ise bakteriler, yani tek hücreli mikroorganizmalardır.

Araştırmalara göre Kanada, Quebec’teki volkanik kayaçlar 3.77 ila 4.29 milyar yıl öncesine ait olabilecek tür adı bilinmeyen bakteri fosiller içeriyor. Bu demektir ki; eğer bu bakteriler 4.29 milyar yıl öncesine aitse, dünya üzerinde yaşamın okyanusların oluşmasından hemen sonra başladığı varsayılıyor.

Tür adı bilinen en eski fosil ise Batı Avustralya’da Archaen kayalıklarında bulunan yaklaşık 3.5 milyar öncesine ait siyanobakterilerdir. Siyanobakteriler (Cyanobacteria) enerjilerini fotosentez yolu ile elde eden bir bakteri dalıdır. İsmi bakterinin renginden gelir. Yunanca: κυανός (kyanós); mavi demektir.

İnsan türü ile ilişiği sorusuna gelirse; dünya üzerinde yaşayan tüm canlıların ortak atası, bakterilerdir.

Favorilerime Ekle

“Sürdürülebilir değişimler yaratmanın tek yolu ödün vermektir. Değer verdiğiniz şeyleri unutmadığınız sürece ödün vermekte hiçbir sakınca yoktur.”