İnsanlığın Erken Dönem Cehaletine Korkusuzca Karşı Koymak...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Birçok insan, Galilei Galileo ile Giordano Bruno'yu birbirine karıştırmaktadır. Galileo, Dünya ve Güneş'in astronomisiyle ilgili çalışmalarından ötürü Engizisyon Mahkemesi'nce ömür boyu ev hapsine ve kitap yasağına çarptırıldıysa da, hiçbir zaman öldürülmemiştir. Galileo, yaşlılık sebebiyle hapis kaldığı evde ölmüştür.

Kozmolojik teorisyen, matematikçi ve filozof Giordano Bruno ise, 1593 yılında Engizisyon Mahkemesi tarafından "sapkınlık" ile suçlanmış ve 1600 senesinde Roma'nın Campo de' Fiori isimli meydanında kazığa bağlanarak diri diri yakılmıştır.

Bir "bilim şehidi" olması bakımından Bruno, bilim tarihinin adı asla adı unutulmaması gereken büyük isimlerindendir. Çalışmaları arasında Kopernik'in modelinin konsept ve teorik olarak geliştirilmesi, yıldızların bizim Güneş'imiz gibi olup etraflarında kendi gezegenleri olan gök cisimleri olduğu, bu gezegenlerde Dünya'daki gibi yaşam olma olasılığı olduğu (ki bu, "kozmik çoğulluk" denen bir akımın temeli olmuştur), Evren'in sınırsız büyüklükte olduğu ve merkezinde hiçbir gök cisminin bulunamayacağı gibi araştırmalar ve felsefi tutumlar yer almaktadır. Ayrıca hafıza sanatı üzerine de birçok yazısı bulunmaktadır.

Kaynak: Wikipedia