Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Auckland Üniversitesi araştırmacıları, Hint-Avrupa dillerindeki sesçe ve anlamca birbirleriyle ilişkili olan sözcükleri (Flemenkçe “moeder”, İspanyolca “madre” ve İngilizcede “mother” gibi) evrimsel biyolojide daha çok bir virüs salgınının izini sürmede kullanılan “filogenetik analiz” yöntemiyle incelediler. Bu yöntemle yapılan bilgisayar modellemesine göre, bu dillerin “ilk ata”sı yaklaşık 9000 yıl önce Anadolu’ya dayanıyor.

Kaynak: BBC