Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Auckland Üniversitesi araştırmacıları, Hint-Avrupa dillerindeki sesçe ve anlamca birbirleriyle ilişkili olan sözcükleri (Flemenkçe “moeder”, İspanyolca “madre” ve İngilizcede “mother” gibi) evrimsel biyolojide daha çok bir virüs salgınının izini sürmede kullanılan “filogenetik analiz” yöntemiyle incelediler. Bu yöntemle yapılan bilgisayar modellemesine göre, bu dillerin “ilk ata”sı yaklaşık 9000 yıl önce Anadolu’ya dayanıyor.

Kaynak: BBC

• J. Ball. English Language 'Originated In Turkey'. (2012, Ağustos 25). Alındığı Tarih: 31 Ocak 2019. Alındığı Yer: BBC

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2019 16:08:32 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4096

“Evrim teorisinin gerçeklerle yeterince desteklenmediğini düşüncesizce savunanlar, kendi teorilerinin hiçbir gerçekle desteklenmediğini unutmuş görünüyorlar.”