Tüm Reklamları Kapat
Hikaye Fikri
Video Konu Önerisi
Başlık
Gündem
Bugün bilimseverlerle ne paylaşmak istersin?
Bağlantı
Kurallar
Komünite Kuralları
Bu komünite, aklınızdan geçen düşünceleri Evrim Ağacı ailesiyle paylaşabilmeniz içindir. Yapacağınız paylaşımlar Evrim Ağacı'nın kurallarına tabidir. Ayrıca bu komünitenin ek kurallarına da uymanız gerekmektedir.
Moderatör Uyarısı
Olgusal Hata 1 moderatör tarafından eklendi
İlişkiyi daha net bir şekilde açıklayınız.
Major depresyon düşük IQ ile ilişkili.
Ece Müker
Yeni bir araştırma, kutuplardaki buz tabakalarının erimesinin Dünya’nın dönüşünü yavaşlatarak günlerin uzamasına neden olduğunu ortaya koydu. ETH Zürih’teki araştırmacılar, buz erimesinin su kütlelerini ekvatora taşıyarak Dünya’nın dengesini bozduğunu ve dönüşünü yavaşlattığını belirtti. Çalışma, insan faaliyetlerinin neden olduğu sera gazı emisyonlarının artmaya devam etmesi halinde, bu etkilerin Ay’ın gelgit kuvvetinin uzun süredir devam eden etkisinden daha ağır basacağını öngörüyor. Günlerimizin uzunluğu tipik 86.400 saniyeye kıyasla sadece birkaç milisaniye artarken, bu değişim, iklim değişikliğinin gezegenin derinliklerindeki süreçleri bile etkileyebileceğini gösteriyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Ece Müker
Salı sabahı New York ve çevresinde büyük bir patlama ve sarsıntı hisseden insanlar, gökyüzünde bir ateş topu gördüklerini bildirdi. NASA, saatte 54.720 km hızla hareket eden bir meteorun New York Limanı üzerinde görülüp dik bir açıyla alçaldığını ve Özgürlük Heykeli’nin üzerinden geçerek Manhattan’ın 47 km yukarısında parçalandığını açıkladı. Bu olayın, bölgede hissedilen sarsıntı ve patlama seslerinin olası kaynağı olduğunu belirtti. Aynı zamanda, bölgede eş zamanlı askeri faaliyetlerin de bu durumla bağlantılı olabileceği üzerinde duruluyor. NASA, bilgi toplamaya devam ediyor ve elde edilen bilgilerin ön bilgi niteliğinde olduğunu vurguluyor.
Bu gönderi Evrim Ağacı tarafından öne çıkarılmıştır.
Homeostazi veya dengeleşim, çevresinde gerçekleşen olumsuzluklar karşısında hücrenin kendi dengelerini koruma çabası, değişen koşullarda iç dengenin aktif düzenlemesidir.
Ekosistem, belirli bir kısımda bulunan canlılar ile bunları saran cansız çevrelerinin karşılıklı ilişkileri ile meydana gelen ve süreklilik arz eden ekolojik sistemlerdir. Ekosistem aynı zamanda bir besin ağı ile şekillenmektedir.
Su ekosistemi, karasal ekosistemlerin aksine, bir su kütlesinin çevrelenmesiyle oluşan bir ekosistemdir. Su ekosistemleri, birbirlerine ve çevrelerine bağımlı olan organizma topluluklarını içerir. İki ana su ekosistemi türü, tuzlu su ekosistemleri ve tatlı su ekosistemleridir.