Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Atların Daha Hızlı Olması ve Arabalar...

Atların Daha Hızlı Olması ve Arabalar... Serdar Ölez

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Eğer insanlara ne istediklerini sormuş olsaydım, 'atların daha hızlı olmasını' derlerdi.

Henry Ford (Otomobil Üreticisi, Ford Motor Company'nin kurucusu)

Bilim ve teknolojideki atılımların önündeki en büyük sıkıntılarından birisi, insanların "yeni fikirler" diye ürettikleri şeylerin, halihazırda var olan sistemlerin "daha"laştırılmasıdır. Daha hızlı, daha estetik, daha verimli, vb. Bunlarda hiçbir sakınca yok, elbette ki var olan sistemlerin geliştirilmesi, yeni sistemlerin icat edilmesi kadar kıymetli bir çabadır. Ancak insanlık olarak şu anda elimizde bulundurduğumuz muazzam bilgi birikimi, sanılanın aksine müthiş yeniliklere gebedir. İnsanlar, talihsiz bir şekilde "eski zamanlarca keşif ve icat yapmanın çok daha kolay olduğu" sanrısına kapılırlar. Bunun sebebi, o keşif ve icatların günümüzde sıradan unsurlar olması ve bunları keşfedip icat etmemenin imkansız gibi gözüküyor olmasıdır. Sonuçta herkes kütleçekimini izah edebilirdi, ne kadar da basit, değil mi!

Eğer düşünecek olursanız, Homo sapiens türünün kütleçekimini tanımlayabilmesi, evrimleştiği yaklaşık 200.000-300.000 yıl öncesinden, 1687 yılına kadar bir zaman almıştır! Üstelik bu "basit" konuya dair yaptığımız ilk açıklamalar büyük oranda eksiktir (örneğin Newton'un Yerçekim Teorisi). Dahası, bu keşif ve icatlar yapıldığı sırada, bunların keşif ve icadını kolaylaştıracak yan teknolojilerin de hiçbiri bulunmamaktaydı! Dolayısıyla, günümüzdeki bilim son derece "uç" gözüküyor olsa da, onun kadar "uç" düzeyde destekleyici teknolojilerin varlığı da göz ardı edilmemelidir. Bu teknolojiler sayesinde "ucun ucunu" keşfetmek ya da icat etmek mümkün olabilmektedir.

Son olarak, bizlerin tarihin tozlu sayfalarında kalmış keşif ve icatları halen anlamakta zorluk çekiyor olmamız, bunun zamanla ilişkili olmadığını da göstermektedir. Eğer 1867 yılında, daha ortada ampul bile yokken Gauss'un elektromanyetizma sahasında geliştirdiği "Gauss Yasası"nın arkasındaki teoriyi okumaya kalkacak olursanız, 2016 yılındaki bilgilerinize rağmen neredeyse hiçbir şey anlamadığınızı göreceksiniz. Çünkü bir sahada atılımlar yapmak, o sahada uzmanlığı gerektirmektedir. Bir şeyin keşif veya icat tarihi, onun daha kolay bir keşif ya da icat olma durumunu en azından doğrudan etkilememektedir.

Dolayısıyla umutsuzluğa kapılmayın!

Hala geleceği değiştirecek bir şeyler keşfedebilir veya icat edebilirsiniz!

Önemli olan, bu konuda istekli olmanız, bu konuda kendinizi eğitecek tüm yollara başvurmanız ve nihayetinde başarmanız...

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 27/11/2020 09:34:01 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4296

“Gerçekler öylesine romantiktir ki, hayal gücü onun üzerine hiçbir şey katamaz.”
Jules Verne