Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Evrim karşıtı sevgili arkadaşıma ne gibi cevaplar verebilirim?

Bana evrimi çürüten makalelerin mevcut olduğunu söyledi. Örnek: prof. Dr. Adem tatlı'nın bazı makalelerinde evrimi çürüttüğünü söyledi. Daha sonra körelmiş organların sözde "gizli" görevleri olduğu için evrimin çürüdüğünü söyledi. T. D. Gish ve h. F. Oborn kişilerinden alıntılar yaparak bak evrim sadece kanıtlanamamış bir iddia'dır dedi.

Bilim insanları arasında, biyologların yaklaşık %99'u, biyoloji ve ilgi alanlardaki bilim insanlarının yaklaşık %95'i, tüm bilim insanlarının ise yaklaşık %85-90'ı evrimi bir gerçek olarak kabul etmektedir. Konuyla ilgili tüm çalışmalara buradan ulaşabilirsiniz. Belirttiğiniz makalelere ulaşamadım. Adem Tatlı'nın buradaki iddiasını incelediğimde Evrim hakkında en ufak bilgisi olmadığını görüyorum. Kendisinin bilim anlayışı ne bilmiyorum. Evrim'in bilim camiasındaki kabul edilişini bilmiyor. Evrim'in gerçek olduğuna dair birçok kanıt bulunuyor.Bakterilerde Antibiyotik Direnci Deneyi'ni izliyebilir ve inceleyebilir buradan.Körelmiş organlar hakkında buradan bilgi alabilirsiniz. Kaynak olarak bırakacağım videolara bakabilirsiniz.

• Bilinmiyor. Evrimi Neden Çürütemiyorlar? Çünkü Bilimin Metodolojisini Bilmiyorlar!. (27 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 31 Mayıs 2021. Alındığı Yer: Youtube | Arşiv Bağlantısı
  • Bilinmiyor. Evrimi Neden Çürütemiyorlar? Çünkü Yalan Söylüyorlar!. (03 Kasım 2019). Alındığı Tarih: 31 Mayıs 2021. Alındığı Yer: Youtube | Arşiv Bağlantısı

Bilimsel hiçbir teori, dini bir inancın garantisi ya da anti tezi olmadığı için, böyleymiş gibi düşünen bireyleri ikna etme görevi kişilere düşmemekte aslında. Bilimsel anlamda teorilerin savunulmaya ihtiyacı olmadığı gibi, hiçbir din de savunulmaya ihtiyaç duymaz. Farklı disiplinler kendi yöntemleriyle sonuç üretirler ve ortak havuzdan bireyler hepsini alarak üzerine anlam yükler. Burada herkes özgürdür.

Ancak herkesin aynı düşünmesi gerektiği yargısı, bu özgürlüğü olumsuz etkileyecek bir kısır bakış açısıdır. Bilimsel teorileri tamamen yanlış bulan insanlar daima olacak. Dinleri yanlış bulan bireyler de daima olacak. Bu zaten olması gereken bir işleyiş. Burada benim bir din ya da teorinin savunucusu misyonunu üzerine almamı gerektirecek üst bir durum (seçilmiş kişi gibi) var mı yok mu? Eğer yoksa, yapacağım tek şey, bildiklerimi aktarıp geri çekilmek. Savunmak değil.

Gerekli bilgiyi aktardıktan sonra bireyleri kararlarında özgür bırakmak durumundayız.

Sorulara Dön