Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Güneşimizin Yaşı: Güneş Kaç Yaşında?

Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Güneş, 4.603 milyar yaşındadır. Ancak bu zaman, "Güneş" yılına göre belirlenmektedir.

Unutmayın, 1 yıl dediğimiz şey, Dünya'nın Güneş etrafında 1 tur atmasından ibarettir. Bu, bizim için epey uzun bir süredir. Ancak bizim 1 yılımız, Güneş'in kendi yolculuğunda Samanyolu Galaksisi etrafındaki dönüşüne kıyasla önemsenmeyecek kadar kısa bir süredir.

Güneş, var olduğundan beri, Samanyolu Galaksisi'nin merkezinde bulunan karadeliğin etrafında turlamaktadır. Ancak bu tur, çok çok uzun bir turdur: Yaklaşık 250 milyon Dünya yılı sürer! Yani Güneş'imiz doğduğundan beri, sadece 18.4 defa Samanyolu Galaksisi'ni turlamıştır; bu bakımdan, Güneş'imizin "galaktik yaşının" 18 olduğunu ve 19'dan "yıl aldığını" söyleyebiliriz.

Güneş'imiz, en son şu anda bulunduğu noktada iken, gezegenimizde dinozorlar yeni yeni baskın grup haline gelmeye başlamıştı ve gezegenimizde o zamanlar sadece 1 tane dev kıta vardı: Pangea! Kıyaslamak açısından, Güneş'imiz Samanyolu Galaksisi etrafında 18 turunu tamamladığında, Dünya, Güneş'in etrafındaki yaklaşık 4.5 milyarıncı turunu atıyordu.

Galaksiler hakkında genel bilgileri buradan, Samanyolu Galaksisi hakkında daha fazla bilgiyi buradaki yazımızdan alabilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 03/12/2020 20:42:55 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2813

“Ne yazık ki, kemiklerin aksine, davranışlar fosilleşmemektedir.”
Richard Leakey