Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Eğer yaşayan fosiller, aynı canlının günümüzdeki hâli arasında fark bulunmayan veya pek az fark bulunan fosiller olarak tanımlanıyorsa, hayır evrimi çürütmez.

Evrim teorisi canlıların morfolojik olarak evrimleşmek zorunda olduğunu söylemez. Hatta değişmeyen bir ortamda dengelenmiş (sabitleyici) seçilim, canlıyı olabildiğince değişmemiş halde tutmaya çalışacaktır. Çünkü değişim, masraflı bir süreçtir ve esasında çevre değişmiyorsa, en az değişen nesiller en avantajlıları olacaktır. Mevcut ortamların birçoğu, milyonlarca yıl öncekinden farklı olsa da, bazı yaşam alanları uzun yıllardır neredeyse hiç değişmemiştir.

Ayrıca "yaşayan fosil" olarak isimlendirilen canlıların çoğu esasında evrim geçirmiştir (evrim geçirmeyen hiçbir canlı bulunmaz). Örneğin 300 milyon yıldır yeryüzünde bulunan hamamböcekleri, farklı şekil ve boyuttaki 4500 türe ayrılmıştır. Ayrıca ilkel hamamböcekleri yumurta bırakmaya yarayan, "ovipozitör" (ovipositor) denen yapılara sahipken günümüz hamamböcekleri bu yapıyı kaybetmiştir. 330 milyon yıldır varolan örümcekler kambriyen döneminde evrilmiş, daha sonra -şimdilik bilinen- 43.244 türe ayrılmıştır. 84 milyon yıldır yeryüzünde olan timsahlar Hylaeochampsa adı verilen ortak atadan gelmektedirler ve yaşayan 23 türü bulunmaktadır.

Ayrıca türler, doğrudan gözle göremeyeceğimiz çok farklı şekillerde de evrilebilir. Yani evrim, dış görünüş bazında olmak zorunda değildir. Örneğin, atnalı yengecinin bağışıklık sistemi, milyonlarca yıl önceki halinden oldukça farklıdır. Benzer şekilde birçok balık türü fizyolojik olarak ciddi anlamda evrimleşmişken, morfolojik olarak o kadar fazla değişmemiş olabilir.

Bunun yanında evrim, pratik olarak sürekli hücresel ve moleküler biyolojik seviyede de baş gösterdiği için fosillerde her zaman bu incelenemez. Evrim, aslen genlerde olan değişimlerin nesiller içerisinde gen dağılımlarını etkilemesi ve farklılaştırmasıdır. Dolayısıyla, genetik açıdan evrim analiz edilecek olursa, 1 nesilde bile evrim olabileceği görülür; ancak bu evrim dışarıdan neredeyse hiçbir zaman gözlenemez. Fosillerden gen kaydı elde edemediğimiz için, bu evrimsel değişimleri görmek çok zor olmakta ya da sadece morfolojik veya anatomik olabilmektedir.
Kısaca, her canlı evrim geçirmiştir ve neredeyse her durumda evrim geçirmek zorundadır; çünkü çevre daima, az ya da çok değişir.
  1. Bir Türün X Milyon Yıl Boyunca Evrimleşmediği İddiasından Yola Çıkarak Bilimsel Argümanlar İle İlgili Açıklamalar
  2. Hamamböcekleri 250 milyon yıldır "hiç" değişmemiş midir? Hamamböceklerinin Evrimi Üzerine...
  1. Friedman M, Coates MI, Anderson P (2007). "First discovery of a primitive coelacanth fin fills a major gap in the evolution of lobed fins and limbs". Evolution & Development 9 (4): 329–37. doi:10.1111/j.1525-142X.2007.00169.x
  2. Lindsay, Don, 2000, Living fossils like the coelacanth.
  3. Casane D, Laurenti P (Feb 2013). "Why Coelacanths are not "Living fossils" : a Review of Molecular and Morphological Data". Bioessays. doi:10.1002/bies.201200145