Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Karasal yaşama geçiş formu olarak kabul edilen coelacanth türü canlının günümüzde hiç değişmemiş midir?

Bu konu evrim karşıtlarının birbirinden duyup hiç araştırmadan aynı şeyleri söylemesi sonucu yayılmış bir söylenti. Bir zamanlar TRT de "Darwin'i bitiren balık" diye haber yapmış ama hayır, yapılan analizler coelacanth (sölekant)'ların evrimleştiğini gösteriyor.

Nature dergisinde yayımlanan bir makalede, yaşayan iki sölekant türünün genomları analiz edilmiş ve evrimsel olarak birbirleriyle kıyaslanmıştır. Son derece az değiştiği, yaşayan fosil olduğu, hatta bilimden anlamayan çevreler tarafından evrimi "çürüttüğü" iddia edilen bu canlıların, iki yaşayan türünün genomları birbirlerine %98.7 oranında benzemektedir. Yani bu "az evrimleşen" canlılar birbirlerinden %1.3 oranında farklıdır. [1] [2]

Ayrıca Molecular Biology and Evolution dergisinde yayınlanan bir çalışmada araştırmacılar, Afrika sölekantı olarak da bilinen Latimeria chalumnae türünün, 10 milyon yıl kadar önce, başka balık türleriyle karşılaşarak, 62 yeni gen kazandığını ortaya çıkardılar.[3] [4]

Çalışmaya öncülük eden yüksek lisans öğrencisi Isaac Yellan, şöyle diyor:

"Sölekantların omurgalılar arasında gerçekten çok sayıda transpozon türevi gene sahip olduğunu görmek şaşırtıcıydı. Çünkü tamamen haksız bir tanımlama olsa da sölekantlar, "yaşayan bir fosil" olarak biliniyorlar. Sölekantlar, diğer türlere nazaran biraz daha yavaş evrimleşmiş bir tür olabilir; ama kesinlikle bir "fosil" değiller."

Kaynaklar kısmına okumanız için fazladan içerikler de ekleyeceğim.[5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]