Sorulara Dön

Kara delikler yok olur mu ? Olurlarsa nasıl olur?

2,179 görüntülenme
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Yusuf İğın
H. sapiens

Kara delikler”; devasa kütleli yıldızların bir hipernova ile patlamasından sonra oluşan, hacmi “yok” kabul edilen, uzay zamanda sonsuz bir bükülmeye sebep olan, ışığın bile kaçmasına müsaade etmeyecek düzeyde kütleçekim kuvvetine sahip, ancak yaydıkları radyo dalgaları ve yörüngesindeki aşırı sürtünmeden kaynaklı oluşan parıltı ile gözlemlenebilen gök cisimleridir.

Karadeliklerin geometrik çizimi:
Holofractal

Kara delikler de teorik olarak Hawking Radyasyonu denilen bir ışıma ile kütle kaybedebilirler. İşin tekniği aşırı derin, sadece bu sürecin evrendeki her şey yok olduktan sonra gerçekleşeceğini söylemek burası için yeterli. Yani en azından birkaç trilyon yıl sonra kara delikler kütle kaybetmeye başlayabilir.

Tüm Reklamları Kapat

Merak ederseniz evrenin sonu ile ilgili yazdığım şu [1] yazıyı okuyarak evrenin sonu ile ilgili bilinen teorileri öğrenebilirsiniz. Ayrıca şu [2] yazımdan yıldızların sonlarıyla ilgili olası bir son senaryosunu öğrenebilirsiniz: donarak yok olan yıldızlar.

Kara delik nedir: [3]

Hawking Radyasyonu nedir: [4]

1. Yusuf İğın. Evrenin Sonu: Evren Nasıl Sona Erecek? Evrenin Sonuna Dair Olası Senaryolar Neler?. (3 Şubat 2021). Alındığı Tarih: 8 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yusuf İğın. Ömürleri 10 Trilyon Yıl Olan Kızıl Cüceler, "Donarak" Yok Olabilir Mi?. (23 Ocak 2021). Alındığı Tarih: 8 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  3. Ç. Mert Bakırcı. Kara Delik Nedir? Kara Delik Nasıl Oluşur?. (13 Nisan 2019). Alındığı Tarih: 8 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  4. A. Şenyiğit Özdil. Stephen Hawking Ve Kara Delikler: Bir Ömre Yayılan Bilim Aşkı!. (11 Haziran 2019). Alındığı Tarih: 8 Şubat 2021. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Alıntıla
  • Alıntıları Göster
  • Dış Sitelerde Paylaş
  • Raporla
  • Mantık Hatası Bildir
Sorulara Dön
Kendi Başınızayken Boğulursanız Ne Yapmalısınız?
"Last of Us", Sandığımızdan Gerçek Olabilir mi?
Oppenheimer: Ben Şimdi, Dünyaların Yok Edicisi Olan Ölüm Oldum!
Mikrodalga Fırın, Yemekleri Nasıl Isıtır?