Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim neden genellikle bu kadar yavaştır?

114 görüntülenme
Teşekkür
Hatırla (1)
Takip

Soru, "Neden genellikle yavaş?" olduğu için evrimin hızlı olduğu örneklerden değil yavaş olduğu örneklerden gidip neden yavaş olduğunu anlamaya çalışalım. "Evrimin hızını ne etkiler?" olarak da bakabiliriz soruya.

Evrimin iki çeşit mekanizması var. Çeşitlilik ve seçilim mekanizmaları. Çeşitlilik mekanizmaları gayet normal bir şekilde işliyor zaten. Seçilim mekanizmaları ne kadar az etki ediyorsa yani bir türün üzerindeki çevresel baskı ne kadar azsa evrim hızı da o kadar yavaştır.[1] Evrim mekanizmaları ne kadar az etki ediyorsa evrim de o kadar yavaştır diyebiliriz.[2]

Sayamayacak kadar özellik var değişim ufak ufak oluyor. Bunu kıyasla bunu doğrudan görmek için çok az zamanımız var. Hele yukarıda bahsettiğim çevresel baskı da çok azsa. Değişimler ufak ufak olduğu için baskı da azsa bu evrim çok yavaş ve uzun sürecektir ve anlamak zor olacaktır.[3]

Daha fazla bilgi için kaynakları inceleyebilirsiniz.

267 görüntülenme
Puan Ver

• Ç. M. Bakırcı. Türleşme - 7: Evrim Hızı Tüm Canlılarda Aynı Mıdır, Farklı Mıdır? Neden?. (28 Nisan 2011). Alındığı Tarih: 16 Kasım 2020. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Ç. M. Bakırcı. Evrimin Boş Hipotez Matematiği: Hardy-Weinberg Dengesi. (21 Mart 2014). Alındığı Tarih: 16 Kasım 2020. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı
  • Ç. M. Bakırcı. Yavaş Ve Uzun Süreçleri Anlamakta Neden Zorlanıyoruz?. (22 Şubat 2015). Alındığı Tarih: 16 Kasım 2020. Alındığı Yer: Evrim Ağacı | Arşiv Bağlantısı

“60 yıl önce her şeyi biliyordum. Şimdi hiçbir şey bilmiyorum. Eğitim, cehaletini yavaş yavaş keşfetmektir.”
Will Durant