Tüm Reklamları Kapat

Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor?

Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor? Pixabay
5 dakika
68,571
  • Şüphecilik (Skeptisizm)
  • Kriptozooloji

Günümüzün en önde gelen komplo teorisyenlerinden biri olan yazar David Icke, kariyerinin erken dönemlerinde Coventry City ve Hereford United futbol takımları için oynayan profesyonel bir futbolcuydu ancak eklem iltihabı nedeniyle 1973 senesinde futbolu bırakmak zorunda kalmıştı. Ardından 70’lerde ve 80’lerde BBC için spor muhabirliği yapmaya başladı. Sonrasında siyasetle ilgilenerek 1988 senesinde UK Green Party (Tr.: İngiliz Yeşiller Partisi) sözcülerinden biri oldu. 90’larda Yeni Çağ akımıyla ilgilenerek eklem iltihabı için alternatif tedaviler arayışına girdi ve Peru’da iken ruhsal bir deneyim yaşadığını belirtti. Birleşik Krallık’a geri döndükten sonra, üyesi olduğu partiden istifa etti ve pozitif enerji alacağına inanarak sadece turkuaz renginde kıyafetler giymeye başladı, daha sonraları bu huyundan vazgeçecekti. Nisan 1991 tarihinde Terry Wogan ile gerçekleştirdiği görüşme sırasında, toplumdaki etkisi birden değişti. Kıyamet-vari öngörülerde bulunarak Tanrı-esansının oğlu (İng.: Son of the Godhead) olduğunu belirtti. Öfkeli ve alaylı tepkiler sonucunda bu sözlerinin yanlış anlaşıldığını belirtti.

Görsel 1: Bir tasarımcının Reptilianlara dair yorumlaması
Wikimedia Commons, Camilo Sanchez, 2009

Ona en fazla ün kazandıran çalışması, The Biggest Secret - İnsanoğlu Ayağa Kalk (1999) isimli kitabı oldu. Bu kitapta yazdıklarına göre dünyayı yönetenler aslında insan değil, sürüngenimsi bir türdür (diğer adlarıyla Reptilian, Reptoid, Reptiloid, Icketilianlılar, Draconianlılar ya da Lizard People). Bu Reptilianlar, İlluminati ve Masonlar gibi gizli örgütlerde yer almakla birlikte, ABD başkanlarından İngiltere kral ve kraliçelerine kadar yüksek mertebelerde bulunarak insan türünü köleleştirmekle meşguller. Hatta bunu eski zamanlardan beri yaptıkları söylenmektedir. Babil’deki yaratılış mitinde yer alan “Anunnaki” ilahları buna örnek gösterilir. Daha da ileriye giderek bunların Draco (Ejderha) takımyıldızından gelen şekil değiştirebilme özelliğine sahip 4. boyut varlıklar oldukları ve 1,5 ile 3,7 metre arasında bir uzunluğa sahip oldukları belirtilir. Bazıları bu uzaylı türün yeraltı şehirler de inşa ettiklerini iddia etmiştir, hatta bazı Hıristiyanlar bunların uzaylı yerine “Yahudiler” için bir kod adı olduğunu düşünmüşlerdir. Bu iddiaya göre Yahudiler, Aden bahçesindeki ilk insanlar olan Âdem ve Havva’yı kandıran yılanın atalarıdır. Icke da Protocols of the Elders of Zion - Siyonist Liderlerin Protokolleri (1903) adlı antisemitik (ve sahte olduğu bilinen) eserin gerçek olduğuna inandığı halde bunların Yahudiler tarafından değil, Reptilianlar tarafından yazıldıklarını ve ”...bu, Yahudi halkının dün-yayla ilgili bir komplosu değildir” sözleriyle bir Yahudi-karşıtı olmadığını belirtmiştir. Kitabında şöyle yazmaktadır:

Tüm Reklamları Kapat

“1998’den beri, insanlar bana bazı insanların insan-dışı formlara büründüklerini gördüklerini söylemişlerdir. Bu şekil değiştirme olarak bilinen eski bir fenomendir. En basit form kabukumsu insansıdır, (ve) insansı yerine sürüngenimsi gözleri vardır.”

Icke’ın kitapları, birçok dile çevrilerek 1998 ile 2011 yılları arasında 140.000 kopya satmıştır. Sitesi de 2006’da haftalık olarak 600.000 kere ziyaret edilmiştir. 2013’te ABD’de yapılan bir araştırmaya göre halkın %4’ü bu sürüngenimsi varlıkların gerçek olduğuna inanmaktadır. Ancak Icke sadece bu iddialarla da kalmıyor. Ay’ı da gerçekte uzaylılar tarafından terk edilmiş ve içi boş bir yapı olarak tanımlıyor.

Görsel 2: Ay’ın bir uzay gemisi olduğuna dair kesit illüstrasyonu
Wikimedia Commons, Bromley 86, Mrazvan22, DavidLevinson, NASA ve US Air Force, 2017

İtiraf etmeliyiz ki, maalesef dünyada para ve güç hırsından dolayı kötü insanlar olabilmektedir. Icke’ın kitaplarında insanların körü körüne yaşamaları yerine uyanmalarını istemesi güzel bir mesajdır ancak mesajın ardında sunduğu sebeplerin hiçbiri bugüne dek kanıtlanmamıştır. Bazıları ünlü liderlerin sürüngenimsi bakışlar sergiledikleri eski ve aşırı düşük çözünürlüklü videoları göstermenin haricinde, bu insanların insan olmadıklarına yönelik herhangi bir şey sunamamaktadırlar. Bu görüşler siyasi tarih ve ekonomi tarihiyle birçok noktada çelişmekle birlikte, Icke’ın bazı görgü şahitlerine dayanarak bu iddiaları öne sürmesi zayıf bir argümandır. Ay konusunda da tamamen yanılmaktadır; zira Ay’ın jeolojisi fazlasıyla iyi çalışılmıştır, hatta ülkemizden Prof. Dr. Celal Şengör’ün de bu konuda araştırmaları bulunmaktadır.

Tüm Reklamları Kapat

Icke’ın yaptığı basittir: Zaten fazlasıyla karmaşık olan dünya hakkında, herhangi bir işe yarar açıklama getirmek yerine, iddialarıyla durumu daha da karmaşık bir hale getirmektedir. Bu devasa Reptilianlar insan bedenine nasıl bürünebiliyorlar? Bahsi geçen liderlerin sağlık kontrollerinde hiç mi bir anormallik gözlenmemiştir? Eğer İlluminati diye bir örgüt varsa ve Reptilianlar tarafından yönetiliyorsa, neden onları 90’lardan beri ifşa etmekle uğraşan Icke’a yönelik bir suikast düzenlemediler? Hele ki eğer diğer ünlüleri ortadan kaldırmak ile ilgili herhangi bir sorunları yoksa? Bu türün hangi takımyıldızından geldiği ve 4. boyutta olduklarına dair bilgiler nereden elde edilmiştir? Demokratik yollarla seçilen her lider Reptilian mıdır? Bu kadar uzak bir takımyıldızından gelen (Draco takımyıldızında yer alan en parlak yıldız olan ve Eltanin olarak da bilinen Gamma Draconis, Güneş’ten 154,3 ışık yılı uzaklıktadır) bu uzaylı türü nasıl bizleri bulabildi ve bizi köleleştirebileceklerine dair nasıl benzer bir ahlak anlayışına sahip olacak şekilde evrimleşebildiler? Yıldızlararası seyahat edebilen bu tür, bizlere neden ihtiyaç bile duymaktadır ki?

Gördüğünüz gibi sorulabilecek soru sayısı çoktur. Bunların bilimsel, test edilebilir ve mantıklı cevapları ise bulunmamaktadır. Icke her ne kadar insanlara ”Körü körüne yaşamayın, uyanın!” şeklinde mesajlar veriyorsa bile, kendi iddialarına âdeta körü körüne inanıyor gibi görünmektedir.

Peki bir uzaylı türünün Dünya’mızı ziyaret edip insansı bir forma bürünerek aramızda gizlice yaşaması imkânsız mıdır? Elbette hayır. Ancak bu soruya ”Evet, aramızdalar.” cevabını vermeden önce somut kanıtlara ihtiyaç duymaktayız. Bilimdeki “Boş Hipotez” kavramını asla unutmayınız.

Ek Not: Buradaki konumuzla doğrudan ilgili olmasa da bu son gelişmeyi bilmenizi istedik: Mayıs 2020 itibariyle, 5G teknolojisini koronavirüsle ilişkilendirmesi ve sağlıkla ilgili yalan bilgiler yayması nedeniyle 800.000 takipçinin olduğu David Icke'ın resmi Facebook sayfası Facebook tarafından silinmiştir.

Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 06/02/2023 02:55:28 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7443

Tüm Reklamları Kapat

A. B. Acar, et al. Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor?. (31 Ekim 2018). Alındığı Tarih: 6 Şubat 2023. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/7443
Acar, A. B., Bakırcı, . (2018, October 31). Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor?. Evrim Ağacı. Retrieved February 06, 2023. from https://evrimagaci.org/s/7443
A. B. Acar, et al. “Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor?.” Edited by Arsel Berkat Acar. Evrim Ağacı, 31 Oct. 2018, https://evrimagaci.org/s/7443.
Acar, Arsel Berkat. Bakırcı, . “Reptilianlar: Dünya'yı Sürüngenimsi İnsanlar Mı Yönetiyor?.” Edited by Arsel Berkat Acar. Evrim Ağacı, October 31, 2018. https://evrimagaci.org/s/7443.