Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

2014 yılının Amerikan Astronomi Topluluğu (AAS) toplantısında konuşan Hubble Akademi Üyesi Emily Levesque, Colorado Üniversitesi’nde çalışan meslektaşları ile birlikte Thorne-Zytkow cismi olabilecek bir yıldız keşfettiklerini bildirdi. Cisim ise takım henüz sonuçlarını yayınlamadığı için daha isimlendirilmedi.

1975’te Kip Thorne ve Anna Zytkow tarafından kuramlaştırılan Thorne-Zytkow cismi, ölmekte olan bir kırmızı dev yıldızın yörüngesindeki bir nötron yıldızını yutması ile oluşabilir. Araştırmacılara göre bunun sonucu ise çekirdeğinde bir yıldız bulunduran, farklı ışıma yapan ve özel bir kimyasal yapıya sahip olan yepyeni bir yıldız olabilir. Ortaya atıldığı zamandan beri uzayla ilgilenen birçok biliminsanı böyle bir cismi bulabilmek için uzayı taradılar, birçok aday bulundu, ancak şuana kadar hiçbiri onaylanmadı. Bu son girişimde ise, bulunan cisim Thorne ve Zytkow’un tahmin ettiği ile yakından benzerler.

Cisim, Küçük Macellan Bulutu içinde bulundu ve Emily Levesque’nin bildirdiğine göre araştırma takımı yıldızın, lityum, rubidyum ve molibden – teorinin yıldızda büyük miktarlarda bulunacağını tahmin ettiğini tüm elementler – yaydığını onayladı. Araştırmacıların önerdiğine göre bu tip elementlerin oluşabilmesi için ölen yıldızın dış katmanlarında füzyon reaksiyonlarının kesintisine bağlı olarak kendilerine özel bir yol açmaları gerekiyor. Cismin bulunmasında ise Şili’nin Atacama Çölü’ndeki Macellan teleskoplarından biri kullanıldı ve Levesque’nin bildirdiğine göre araştırmanın parçası olarak 22 cisim incelendi.

Gök bilimcileri eğer teori tutunabilirse Samanyolu Galaksisi'nde birkaç tane Thorne-Zytkow cismi bulunacağını tahmininde bulundular, ancak henüz kimse bir kanıt bulamadı. Son keşif üzerine yorum yapan ve kuramı öne sürenlerden Thorne, bu keşfin en umut verici cisim olduğunu söyledi.

Bu yeni keşfin gerçekten bir Thorne-Zytkow cismi olduğunu anlamak için daha fazla araştırma yapılması gerekiyor. Biliminsanları özellikle cisimde bulunan elementlerden teorinin şuana kadar öngördüğü değerin altında bulunanlara odaklanacak.

Kaynak: Bu yazı Phys.org sitesinden çevrilmiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 08/12/2019 17:54:03 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1878

“Düşünceler aklıma birdenbire ve önseziyle gelir. Halbuki önsezi, daha önceden yaşanan entelektüel deneyimlerin sonucundan başka bir şey değildir.”