Bu Reklamı Kapat

Ücretsiz Evrim Ağacı 2022 Takvimleri Yayında: "Bilime Yön Veren Kadınlar" ve "Astronomi"!

Ekonominin Durumu Dolayısıyla Bu Yıl Fiziksel Baskı Yapamadık; ancak 2022 Takvimlerimizi ÜCRETSİZ Olarak Edinebilir, Kendi Çıktılarınızı Alabilirsiniz!

Bu Reklamı Kapat
Çağrı Mert Bakırcı Editör Çağrı Mert Bakırcı  Çınar EgeBakırcı Görsel Düzenleme Çınar Ege Bakırcı
8,091 Okunma Sayısı bionluk logo yazarlarınca hazırlandı.
Bu Reklamı Kapat

2020 yılında ve 2021 yılında da ürettiğimiz ve büyük ilgi gören Evrim Ağacı Bilim Takvimleri'nin 2022 sürümü yayında!

Bu takvimler, bilimin çeşitli sahalarıyla ilgili temaları içeren, dijital ortamda tamamen ücretsiz bir şekilde edinebileceğiniz, kendi çıktınızı alarak basılı olarak da kullanabileceğiniz takvimlerdir. Her biri, uzun aylar süren bir uğraş sonucunda hazırlandı. Her yıl biraz daha geliştirilerek sizlerin beğenisine sunmaya devam edeceğiz. Bu yılki takvimlerimiz, geçen senekinden bile kaliteli, dolu dolu ve heyecan verici!

Ne yazık ki ekonomik zorluklardan ve maliyetten ötürü bu yıl basılı olarak üretemiyoruz (çok uğraştık; fakat absürt etiket fiyatlarına ulaşmaksızın, makul ve uygun bir yol bulamadık). Eğer bu mesajı okuyorsanız ve uygun bir baskı fiyatı verebileceğinize inanıyorsanız, bize [email protected] üzerinden ulaşabilirsiniz. Aksi takdirde, bu sene mecburen sadece dijital kopyalarla yetinmek zorunda kalacağız. Dilerseniz dijital kopyaları aşağıdaki bağlantıları kullanarak indirebilir, kendi çıktılarınızı alabilirsiniz.

Bu Reklamı Kapat

Bu yıl 2 takvim teması üzerinde durduk:

1. Bilime Yön Veren Kadınlar Takvimi

Bu takvim; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanında çalışan kadınlardan ilham almaktadır. Bu takvimimiz, bionluk'taki dostlarımız sponsorluğunda, Sıdal Taşdemir'nin enfes çizimleriyle hazırlanmıştır. Her ne kadar bu takvimde 12 kişiyle kısıtlı olsak da, tarih boyunca görev almış ve şu anda tarih yazan kadınları sizlere tanıtmaya devam edeceğiz.

2022 takvimimizde yer verdiğimiz bilim kadınları:

Bu Reklamı Kapat

1. Fahire Battalgazi (1902-1948), İhtiyolog (Balık bilimci)
  2. Katherine Johnson (1918-2020), Matematikçi
  3. Marcia Neugebauer (1932-Günümüz), Jeofizikçi
  4. Florence Mutonyi D’ujanga (1954-Günümüz), Fizikçi
  5. Türkan Saylan (1935-2009), Tıp Doktoru
  6. Mária Telkes (1900-1995), Fizikokimyager & Biyokimyager
  7. Mary Anning (1799-1847), Fosil Araştırmacısı ve Paleontolog
  8. Meral Kence (1950-Günümüz), Biyolog
  9. Ruth Rogan Benerito (1916-2013), Kimyager ve Mucit
  10. Mayda Gürsel, Biyolog
  11. Katalin Karikó (1955-Günümüz), Biyokimyager
  12. Sanghamitra Bandyopadhyay (1968-Günümüz), Bilgisayar Bilimci

Bu seneki aforizmamız, mühendis ve iş kadını olan Debbie Sterling'den geliyor:

Biz, pembe rengin veya prenseslerin kötü olduğunu söylemiyoruz. Söylediğimiz tek şey, kız çocuklarının da kendi kalelerini inşa edebileceğidir.

Bu konuda çok daha fazlası için, Medium veya Twitter üzerinden Bilim Kadınları'nı takip edebilirsiniz.

2. Astronomi ve Uzay Fotoğrafları

Dünya'dan bakabildiğimiz her yöne doğru uzanan, uçsuz bucaksız Evren'de olan bitenden de pek bir haberimiz yok. Ancak bilim insanlarının özverili emekleri sayesinde inşa edilen teleskoplar ve diğer gözlem araçları sayesinde, uzayın sırlarını birer birer çözmeye devam ediyoruz.

Bu takvimimizin çoğu, NASA tarafından geçtiğimiz yıllarda çekilen fotoğraflardan oluşuyor. Fotoğraflarda çok çeşitli astronomik cisimlere yönelik kareler ve bilgiler bulabileceksiniz. Bu fotoğraflar, uzaya olan ilginizi pekiştirecek ve astronomiye olan merakınızı kabartacak diye ümit ediyoruz. Bu seneki takvimimize dâhil ettiğimiz fotoğraf başlıkları:

1. Falcon Heavy Roketi, SpaceX
  2. Tenerife'de Samanyolu, AstroAnthony
  3. ARP 91 Galaksi Sistemi, NASA
  4. ABELL 3827 Galaksi Kümesi, NASA
  5. NEOWISE Kuyruklu Yıldızı, NASA
  6. NGC 2775 Galaksisi, NASA
  7. IG 2177 Nebulası, K. Bahr
  8. 2021 Manavgat Yangını, NASA
  9. M74 Galaksisi, NASA
  10. Van Gölü, NASA
  11. Rozet Nebulası, NASA
  12. Hilal Nebulası, Carsten Frenzl

Eğer uzay fotoğrafçılığı hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, Evren Gözlemleri projemize göz atabilirsiniz. Bu projemiz, ülkemizden astronomlar tarafından çekilen uzay fotoğraflarını içeren bir projedir.

Bu yılki aforizmamız, Stephen Hawking'den geliyor:

Bu Reklamı Kapat

İnsan türünün önümüzdeki bin yılı atlatabileceğini düşünmüyorum. Tabii eğer uzaya açılmazsak... Tek bir gezegene sıkışmış bir yaşamı ortadan kaldırabilecek çok fazla kaza potansiyeli var. Ama ben optimistim. Yıldızlara ulaşacağız.

Umuyoruz ilerleyen yıllarda bu projemiz büyüdükçe astrofotoğrafçılarımızın çalışmalarından oluşan takvimleri de beğeninize sunacağız.

Umuyoruz tüm bilimseverlerin keyifle kullanacağı ve yeni bilgiler öğrenip, Evren'e dair daha önceden görmedikleri gerçekleri görebilecekleri bir çalışma olacaktır. Bu takvimlerimizin tasarım ve grafik düzenlemesinde rol almak isterseniz bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca doğa veya uzay fotoğraflarınızla Yaşam Ağacı veya Evren Gözlemleri projelerimize katkı sağlayabilir, gelecekteki takvimlerimizde yer alabilirsiniz.

Herkese tekrardan mutlu yıllar!

Bu Reklamı Kapat

Not: Bu ürünleri ücretsiz olarak indirebilir, kullanabilir, çoğaltabilir, dağıtabilirsiniz; ancak satış yapamazsınız.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/01/2022 02:38:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/11297