Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

Ücretsiz Evrim Ağacı 2020 Takvimleri Yayında: Bilimin Altın Kadınları, Doğa Fotoğrafları ve Astronomi!

Ücretsiz 2020 Takvimlerinizi Bilgisayarınıza veya Mobil Cihazlarınıza Hemen İndirebilirsiniz!

Bu bir duyuru makalesidir. Genellikle Evrim Ağacı hakkındaki veya güncel bir konuyla ilgili bilgileri ve/veya gelişmeleri duyurmak amacıyla hazırlanmış içeriklerimizdir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Uzun yıllardır planladığımız bir projeyi nihayet, 2020 yılında hayata geçiriyoruz: Evrim Ağacı Bilim Takvimleri!

Bu takvimler, bilimin çeşitli sahalarıyla ilgili temaları içeren, dijital ortamda tamamen ücretsiz bir şekilde edinebileceğiniz, kendi çıktınızı alarak basılı olarak da kullanabileceğiniz takvimler. Her biri bizler tarafından uzun haftalar süren bir uğraş sonucunda hazırlandı. Her yıl biraz daha geliştirilerek sizlerin beğenisine sunulmaya devam edilecek.

Bu takvimlerimizi basılı olarak edinmek ve Evrim Ağacı'na katkı sağlamış olmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz (kargo ücretsiz)!

Bu yıla özel 3 takvim teması belirledik:

1. Bilimin Altın Kadınları

Bu takvim; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanında çalışan kadınlardan ilham almaktadır. Her ne kadar burada 12 kişiyle kısıtlı olsak da, tarih boyunca görev almış ve şu anda tarih yazan kadınları sizlere tanıtmaya devam edeceğiz.

Halbuki onlar olmasaydı cam sileceklerinden tutun da çelikten 5 kat güçlü Kevlar zırhlara kadar nice bilimsel ve teknolojik ürün var olamazdı. Halbuki bundan pek de uzak olmayan bir geçmişte kadınlar, sahte erkek isimleriyle edebiyat, sanat ve bilim üretebiliyordu. Kadınlara yasak olan yerlerde, sahte erkek kimlikleri kullanmak zorunda kalıyorlardı.

Tüm bu zorluklara rağmen kadınlar, bu engelleri itmeyi ve geleceğimizi değiştirmeyi başardılar. Bu başarılar, kendi kendilerini eğitmeleri ve toplum ile ailelerinin beklentilerine baş kaldırmaları sayesinde oldu. Bu kadınların birçoğunun çalışmaları takdir görmedi veya ölümlerinden sonra bile uzun yıllar boyunca değer bulmadı.

Günümüzde giderek artan sayıda kadının güvenli ve çevrelerde eğitim görüp, sağlık hizmetleri alıp, aileleri ve toplum tarafından desteklendiğini ve toplumda söz sahibi olduğunu görmek bizler için umut vericidir. Gidecek yol çok; ancak cinsiyet konusunda ayrımda bulunmaksızın, her adımda yanlışları düzelterek doğru yönde yürümeye devam!

Bu konuda çok daha fazlası için, Medium veya Twitter üzerinden Bilim Kadınları'nı takip edebilirsiniz.

2. Yaban Hayat Fotoğrafları

Birçoğumuz evlerimize ve iş yerlerimize hapsolmuş bir şekilde ömürlerimizi geçirirken, oralarda bir yerlerde yaşam mücadelesi tüm hızıyla, hatta giderek zorlaşan bir şekilde devam ediyor.

Ancak günlük koşuşturmacadan fırsat bulan veya bu işi meslekleri edinmiş bir avuç insan, doğayı bizler için gözleyerek harika fotoğraflarla bizlere taşımaya devam ediyorlar. Evet, yaban hayatı fotoğrafçılarından söz ediyoruz!

Bu takvimimiz, Evrim Ağacı bünyesinde çalışan veya bize çalışmalarıyla katkı sağlayan fotoğrafçılarımızın fotoğraflarından oluşturuldu. Bu fotoğraflar, Yaşam Ağacı projemiz kapsamında 2019 yılında tanımladığımız türlere ait fotoğrafları barındırıyor. Eğer o projemizden haberdar değilseniz, mutlaka baştan sona incelemenizi tavsiye ederiz. Yaşam Ağacı'na gitmek için buraya tıklayınız.

3. Astronomi ve Uzay Fotoğrafları

Tıpkı yaban hayatı gibi, Dünya'dan bakabildiğimiz her yöne doğru uzanan, uçsuz bucaksız Evren'de olan bitenden de pek bir haberimiz yok. Ancak bilim insanlarının özverili emekleri sayesinde inşa edilen teleskoplar ve diğer gözlem araçları sayesinde, uzayın sırlarını birer birer çözmeye devam ediyoruz.

Bu takvimimiz, NASA tarafından 2019 yılında çekilen fotoğraflardan oluşuyor. Fotoğraflarda çok çeşitli astronomik cisimlere yönelik kareler ve bilgiler bulabileceksiniz. Bu fotoğraflar, uzaya olan ilginizi pekiştirecek ve astronomiye olan merakınızı kabartacak diye ümit ediyoruz.

Ayrıca Evrim Ağacı'nın Evren Gözlemleri projesi de, Türk astronomlar tarafından çekilen uzay fotoğraflarını içeren bir proje. Bu projemize de buradan göz atabilirsiniz. Umuyoruz ilerleyen yıllarda bu projemiz büyüdükçe astrofotoğrafçılarımızın çalışmalarından oluşan takvimleri de beğeninize sunacağız.

Umuyoruz tüm bilimseverlerin keyifle kullanacağı ve yeni bilgiler öğrenip, Evren'e dair daha önceden görmedikleri gerçekleri görebilecekleri bir çalışma olacaktır. Bu takvimlerimizin tasarım ve grafik düzenlemesinde rol almak isterseniz bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca doğa veya uzay fotoğraflarınızla Yaşam Ağacı veya Evren Gözlemleri projelerimize katkı sağlayabilirsiniz.

Herkese tekrardan mutlu yıllar!

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 24/11/2020 10:25:26 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/8178

“Fizikçiler pazartesi, çarşamba ve cumaları dalga teorisini; salı, perşembe ve cumartesileri parçacık teorisini kullanırlar.”
William Henry Bragg