Ücretsiz Evrim Ağacı 2021 Takvimleri Yayında: Bilimin Altın Kadınları, Doğa Fotoğrafları ve Astronomi! (Dilerseniz, Baskısını Satın Alabilirsiniz!)

Ücretsiz 2021 Takvimlerinizi Bilgisayarınıza veya Mobil Cihazlarınıza Hemen İndirebilir; Eğer İsterseniz Basılı Halini Satın Alabilirsiniz!

Ashlee Lane Bakırcı-Taylor Editör Ashlee Lane Bakırcı-Taylor

Geçen sene de yayınladığımız ve büyük ilgi gören Evrim Ağacı Bilim Takvimleri'nin 2021 sürümü yayında!

Bu takvimler, bilimin çeşitli sahalarıyla ilgili temaları içeren, dijital ortamda tamamen ücretsiz bir şekilde edinebileceğiniz, kendi çıktınızı alarak basılı olarak da kullanabileceğiniz takvimlerdir. Her biri, uzun aylar süren bir uğraş sonucunda hazırlandı. Her yıl biraz daha geliştirilerek sizlerin beğenisine sunmaya devam edeceğiz. Bu yılki takvimlerimiz, geçen senekinden bile kaliteli, dolu dolu ve heyecan verici!

Bu takvimlerimizi basılı olarak edinmek ve Evrim Ağacı'na katkı sağlamış olmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz (kargo ücretsiz)!

Bu yıl da geçen yılki ile aynı 3 takvim teması üzerinden devam ettik:

1. Bilimin Altın Kadınları

Bu takvim; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanında çalışan kadınlardan ilham almaktadır. Bu takvimimiz, bionluk'taki dostlarımız sponsorluğunda, Tuğra Atakişi'nin enfes çizimleriyle hazırlanmıştır. Her ne kadar burada 12 kişiyle kısıtlı olsak da, tarih boyunca görev almış ve şu anda tarih yazan kadınları sizlere tanıtmaya devam edeceğiz.

Halbuki onlar olmasaydı cam sileceklerinden tutun da çelikten 5 kat güçlü Kevlar zırhlara kadar nice bilimsel ve teknolojik ürün var olamazdı. Halbuki bundan pek de uzak olmayan bir geçmişte kadınlar, sahte erkek isimleriyle edebiyat, sanat ve bilim üretebiliyordu. Kadınlara yasak olan yerlerde, sahte erkek kimlikleri kullanmak zorunda kalıyorlardı.

Tüm bu zorluklara rağmen kadınlar, bu engelleri itmeyi ve geleceğimizi değiştirmeyi başardılar. Bu başarılar, kendi kendilerini eğitmeleri ve toplum ile ailelerinin beklentilerine baş kaldırmaları sayesinde oldu. Bu kadınların birçoğunun çalışmaları takdir görmedi veya ölümlerinden sonra bile uzun yıllar boyunca değer bulmadı.

Günümüzde giderek artan sayıda kadının güvenli ve çevrelerde eğitim görüp, sağlık hizmetleri alıp, aileleri ve toplum tarafından desteklendiğini ve toplumda söz sahibi olduğunu görmek bizler için umut vericidir. Gidecek yol çok; ancak cinsiyet konusunda ayrımda bulunmaksızın, her adımda yanlışları düzelterek doğru yönde yürümeye devam!

Bu konuda çok daha fazlası için, Medium veya Twitter üzerinden Bilim Kadınları'nı takip edebilirsiniz.

2. Yaban Hayat Fotoğrafları

Birçoğumuz evlerimize ve iş yerlerimize hapsolmuş bir şekilde ömürlerimizi geçirirken, oralarda bir yerlerde yaşam mücadelesi tüm hızıyla, hatta giderek zorlaşan bir şekilde devam ediyor.

Ancak günlük koşuşturmacadan fırsat bulan veya bu işi meslekleri edinmiş bir avuç insan, doğayı bizler için gözleyerek harika fotoğraflarla bizlere taşımaya devam ediyorlar. Evet, yaban hayatı fotoğrafçılarından söz ediyoruz!

Bu takvimimiz, Evrim Ağacı bünyesinde çalışan veya bize çalışmalarıyla katkı sağlayan fotoğrafçılarımızın fotoğraflarından oluşturuldu. Bu fotoğraflar, Yaşam Ağacı projemiz kapsamında çoğu 2020 yılında tanımladığımız türlere ait fotoğrafları barındırıyor.

Eğer o projemizden haberdar değilseniz, mutlaka baştan sona incelemenizi tavsiye ederiz. Yaşam Ağacı'na gitmek için buraya tıklayınız.

3. Astronomi ve Uzay Fotoğrafları

Tıpkı yaban hayatı gibi, Dünya'dan bakabildiğimiz her yöne doğru uzanan, uçsuz bucaksız Evren'de olan bitenden de pek bir haberimiz yok. Ancak bilim insanlarının özverili emekleri sayesinde inşa edilen teleskoplar ve diğer gözlem araçları sayesinde, uzayın sırlarını birer birer çözmeye devam ediyoruz.

Bu takvimimizin çoğu, NASA tarafından 2020 yılında çekilen fotoğraflardan oluşuyor. Fotoğraflarda çok çeşitli astronomik cisimlere yönelik kareler ve bilgiler bulabileceksiniz. Bu fotoğraflar, uzaya olan ilginizi pekiştirecek ve astronomiye olan merakınızı kabartacak diye ümit ediyoruz.

Eğer uzay fotoğrafçılığı hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, Evren Gözlemleri projemize göz atabilirsiniz. Bu projemiz, ülkemizden astronomlar tarafından çekilen uzay fotoğraflarını içeren bir projedir.

Umuyoruz ilerleyen yıllarda bu projemiz büyüdükçe astrofotoğrafçılarımızın çalışmalarından oluşan takvimleri de beğeninize sunacağız.

Set Halinde de Satın Alabilirsiniz!

Eğer Evrim Ağacı'na daha da fazla katkı sağlamak, bir okula/sınıfa hediye etmek veya arkadaşlarınızla paylaşmak isterseniz, indirimli fiyatıyla bu takvimlerimizi 3'lü veya 30'lu set olarak da satın alabilirsiniz!

Umuyoruz tüm bilimseverlerin keyifle kullanacağı ve yeni bilgiler öğrenip, Evren'e dair daha önceden görmedikleri gerçekleri görebilecekleri bir çalışma olacaktır. Bu takvimlerimizin tasarım ve grafik düzenlemesinde rol almak isterseniz bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca doğa veya uzay fotoğraflarınızla Yaşam Ağacı veya Evren Gözlemleri projelerimize katkı sağlayabilir, gelecekteki takvimlerimizde yer alabilirsiniz.

Herkese tekrardan mutlu yıllar!

Not: Bu ürünleri ücretsiz olarak indirebilir, kullanabilir, çoğaltabilir, dağıtabilirsiniz; ancak satış yapamazsınız.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/10/2021 07:00:04 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/10034