Sorulara Dön
Tunay Yalçıntepe
Üye

Live Science dergisinde URL sini koyduğum paylaşımda bakterilerin değişmediği yazıyor.Böyle birşey mümkün mü?

Çağrı nın bir videosunda görmüştüm.Her csnlı evrim geçirmek zorundadır.Yazıda bakterilerin uyum sağladığı için evrim geçirmediğini belirtmekte.Ancak seçilim baskısı olmasa bile Genetik Sürüklenme evrime sebep olur diye biliyorum.Beni aydınlatırsanız sevinirim.
Rahmi Eren Çakır

Bu tür canlılara yaşayan fosiller deniyor ve evrim karşıtlarının da en sevdiği argümanlardan biridir. Bir fosil örneği gösterip ''Bakın milyonlarca yıldır aynı, evrim geçirmemiş.'' denir. Aslında durum böyle değildir. Eğer ki çevre değişmiyorsa ve canlı bu değişmeyen çevreye uyum sağladıysa, en az değişen canlılar daha avantajlı durumda olacaktır. Fakat bu durum, bu canlılar evrim geçirmiyor demek değildir. Elbette canlılar sürekli evrim geçiriyorlar ancak evrim canlının dış görünüşünü değiştirmek zorunda değildir.

Daha detaylı bilgi almak için Çağrı Mert Bakırcı'nın kaynaklarda bıraktığım makalesini okumanızı öneriyorum.

Bu Reklamı Kapat

1. Yazar Yok. Evrim Ağacı. (13 Haziran 2020). Alındığı Tarih: 13 Haziran 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Wikipedia. (13 Haziran 2020). Alındığı Tarih: 13 Haziran 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

Haberin doğruluğunu bilmiyorum. O yüzden yorum yapmadan tarafsız olarak bakacağım.

Hardy-Weinberg Dengesi'ne yalnızca evrimin var olmadığı bir çevrede ulaşılabilir. Doğadaki çok az sayıda popülasyon bu dengeye ulaşabilir, çünkü sürekli olarak çevre değişmektedir ve evrim mekanizmaları popülasyon üzerine etki etmektedir. Hardy-Weinberg Dengesi, bu sebeple en temel ve en güçlü "evrim mekanizmalarının yokluğunda popülasyonun ulaşacağı denge" olarak tanımlanır. Yani Hardy-Weinberg Dengesi, bir popülasyonun şu koşulların sağlandığı takdirde ulaşacağı dengedir:

Mutasyonların olmadığı,

Doğal Seçilim'in olmadığı,

Bu Reklamı Kapat

Genetik Sürüklenme'nin olmadığı (popülasyonun sonsuz büyüklükte olduğu)

Gen Akışı'nın ve Genetik Göç'ün olmadığı

Rastgele Olmayan Çiftleşmenin (Akrabalar Arası Üremenin) olmadığı,

popülasyonlarda ve çevrelerde Hardy-Weinberg Dengesi sağlanır.

Evet. Bu şartlar sağlanırsa evrim yaşanmaz. ÇMB'nin söylediği gibi genetik sürüklenme sayesinde neredeyse evrimleşmeyen bir popülasyon bulmak imkansız. Popülasyon sonsuz büyüklükte olamayacağı için. Ama biraz düşününce başka bir ihtimal daha var. Eğer ki bireyler arasında kalıtsal çeşitlilik yoksa genetik sürüklenme olsa bile evrimi etkileyemez (ya da genetik sürüklenme olmaz demek daha doğru olabilir.) Bakterilerde çeşitliliği sağlayan mekanizmaları burada anlatmıştım. Bunların hiçbirinin olmaması gerek ki bütün popülasyon aynı olsun ve evrim yaşanmasın. Eğer ki gerçekten böyle ise evrim yaşanmaz. Ama o kadar yılda bir mutasyon veya çeşitliliği sağlayan bir mekanizma bile çalıştı ise evrim yaşanmıştır.

1. Yazar Yok. Kaynak 1. (14 Haziran 2020). Alındığı Tarih: 14 Haziran 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı