Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Bakteriler tıpatıp bölünüyorlarsa evrim nasıl gerçekleşiyor?

Sonuçta hepsi aynıysa doğal seçilim olamaz.

Hatırla
Takip (1)

Mutasyon sonucunda bakterilerin genlerinde de değişiklik meydana gelebilir. Bu durumda bölünen bakteriler de atadan farklı olacaktır. Yani tıpatıp aynı olmayacağı için genetik varyasyon meydana gelecektir.

Teşekkür

Evrimde birçok çeşitlilik mekanizması var. Bakterilerde çeşitliliği sağlayan mekanizmalar;

Mutasyon: Mutasyon ya da değişinim, bir canlının genomu içindeki DNA ya da RNA diziliminde meydana gelen kalıcı değişmelerdir. (Pek gerekli değil ama bir bakteride meydana gelen ve 16 kat avantaj sağlayan mutasyonun makalesini koymak istiyorum. Tabii her mutasyon bu kadar avantaj yaratacak diye bir şey yok. Kimisi nötr oluyor, kimisi dezavantaj, kimisi avantaj sağlıyor. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3101441/)

Konjugasyon: Bakteriyel konjugasyon hücre teması yoluyla bakteriler arasında genetik malzeme aktarımıdır.

Transformasyon: Moleküler biyolojide transformasyon, bir hücrenin içine dışarıdan bir DNA parçasının girmesi ve hücrenin genomuyla bütünleşmesi sonucu hücrede gerçekleşen genetik değişikliğe denir. Hücre dışında bulunan serbest DNA parçaları ancak kompetent haldeki bakteri, mantar, alg, maya ya da bitki hücrelerine girebilir.

Transdüksiyon: Transdüksiyon, genetik terim olarak; bir bakteride çeşitli rekombinasyonların gerçekleşmesini sağlayan olaylardan biridir. Bakterilerde gerçekleşen rekombinasyonlar, onların çevreye daha kolay uyum sağlamalarına yardım ettiği için, bakteriyel yaşamda önemli bir yere sahiptir.

Evrim Ağacı'ndan da linkler atıyorum.

Teşekkür

“Yapmadığınız atışların yüzde yüzünü ıskalarsınız.”
Wayne Gretzky