Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

İnsanlar neden hayvanlardan farklı evrimleşti ve hayvanların evriminin devamı nasıl olacak?

Evet sorum bu. Cidden merak ediyorum mesela köpekler neden konuşamaz ve insanlar gibi düşünemez? Ya da şöyle bir şey sorayım yakın veya uzak gelecekte hayvanlar hangi tür olduğu farketmez insanın şu anki bilincine ulaşabilir mi? Ulaşabilir ise şu ana kadar neden ilerleme yok.

Evrime neden boyle oldu diye soramayiz. Bu lotoda buyuk ikramiye niye bana degil ona cikti sorusuyla aynidir. Sans dogru yerde dogru zamanda bulunan evrimin dallarinda insan veya maymun yada terliksi hayvan olmak cok kisa bir zamanda degisir.

Puan Ver

Evrimleşme ile ilgili birçok teori var fakat bir tane örnek yok.bana bir canlı veya cansızın(insan hariç)insana evrimleştiği ile ilgili örnek verebilir misiniz?yazı ile birlikte tarih 5500 senelik ve bu 5500 sene içerisinde bir tane bile evrimleşme neden görülmüyor?Sorsanız bilim bunu diyor fakat bilim örneği olmayan bir şeyi kabul etmez.Bana insanın evrimleşmesi ile ilgili bir tane örnek verin.kaç tane maymunun insan olduğunu gördünüz?Gelişerek buralara gelmedik mi?Başta sadece tek hücreli canlılar yok muydu?Sonra bu canlılar evrimleşerek ve gelişerek insanı maymunu yunusu süngeri vb şeyleri oluşturmadı mı?Hadi bana tek hücreli bir canlıdan gelişerek insana dönüşen bir varlık gösterin.Üreme olmadan insanlığın başlangıcındaki gibi(size göre).

Aslında olay burda başlıyor.Akıl denen şeye bilimin bir açıklaması yok henüz.siz çok geliştiniz diyor.beyin hem ben de hem köpekte yok mu?Hani o düşünemiyor.Sorgulayamıyor.akıl denen bir şey vücudun bir organı felan da değil.Şans eseri nasıl biz oluşacağız da düşünme akletme iyi ve kötüyü ayırma gibi özelliklere sahip olacağız.Hayat bir tesadüfler zinciri değildir.Her şeyin bir amacı bir sebebi var.Biz bilsek de bilmesek de.

Puan Ver

Çok mantıklı bir soru fakat bu güzelim soru havada kalmış.

Dönüşüm ve evrim zaten her an olan ve bir birebir yaşadığımız bir olgu fakat yinede Aristonun dediği gibi "insan düşünen bir hayvandır" ve düşününce gerçekten bu arkadaşımızın sorusu direk aklıma geliyor NEDEN SADECE İNSAN........ ????

bana kuşlar uçar, balıklar yüzer, yunuslar konuşur vb şeyler demeyin ne olduğunu pekala biliyorunuz.

Kısa ve net bir cevap bende istiyorum.....

Puan Ver

Öncelikle şunu netleştirelim. İnsan, bir hayvan zaten. Neden diğer hayvanlardan farklı evrimleşti diye hayret etmek gereksiz olacaktır, çünkü her canlı diğer canlılardan farklı şekilde evrimleşti zaten.

Bunu netleştirdikten sonra düşünmemiz gereken diğer şey şu: Neden bizim gibi evrimleşsinler? Evrimin amacı insanı yaratmak mı? Tabii ki değil, hatta evrimin bir amacı bile yok.

Her canlı popülasyonu kendi evrimsel dalında değerlendirilir. Çünkü kendi çevresel şartları, genetik yapısı vardır. Bu anlaşıldığında şu an yaşayan hiçbir canlının diğerinden üstün olmadığını görürüz. Çünkü niye? Şu an yaşadıklarına göre çevrelerine uyumludur. Evrimsel sürecimizden dolayı biz en zeki olacak şekilde evrimleştik, başa canlı çevresel koşulları ve genetik yapısı çerçevesinde hızlı olacak şekilde evrimleşti, bazısı güçlü olacak şekilde, başkası kanatları olacak şekilde.. Biz onların çevresine, onların ortamına geçsek hayatta kalamazdık mesela. Kaynakçadaki içeriklere bakın, daha iyi kavrayacaksınız.

Puan Ver

• Yazar Yok. Canlıları &Quot;Daha Fazla Evrimleşmiş&Quot;, &Quot;Daha İlkel&Quot; Ya Da &Quot;En Az Evrimleşmiş&Quot; Olarak Sınıflandırmak Mümkün Müdür?. (13 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 13 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. &Quot;İnsanlar Neden Uçamaz?&Quot; Gibi Sorulara Cevap! &Quot;Trade-Off&Quot; Nedir? Evrimsel Açıdan &Quot;Hayatta Kalmak&Quot; Ne Demektir?. (13 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 13 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. İnsan Zekasının Evrimi: Neden Sadece İnsanın Beyni Bu Kadar Evrimleşmiştir?. (13 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 13 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  • Yazar Yok. Neden Maymun,Goril,Şempanzelerin Zeka Seviyesi Bizle Aynı Değil?. (13 Temmuz 2020). Alındığı Tarih: 13 Temmuz 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

İnsan ve hayvanı zihninizde neden bu kadar ayırıyorsunuz anlayamadım. Farklı kökenlere sahip değiliz nihayetinde. Evrimde hedef bir tür bulunmaz. Yani hayvanların insana benzer beyin yapısı - bilinç kazanmasını beklemek bilimsel anlamda hata olacaktır. Evrim, şartlara en uygun genetik yapıyı sağlamak için çalışan bir mekanizma. Yani hayvanlar bizim seviyemizde zeka bilince sahip değil diye daha ilkel değiller evrimsel anlamda. Farkındaysak, onların biyolojik yapıları bizden üstün. 5 duyu, kas yapısı, immün sistem vs vs bir çok yönden.

İnsan ve hayvan ayrımını biraz daha ortadan kaldırmak için, yunusların beyin yapılarını ve sosyal yaşamlarını, konuşma dillerini düşünürsek, gerektiğinde evrimsel olarak bize özelmiş gibi gelen özelliklerin oluşabildiğini görürüz. İnsanın sucul memelilere daha yakın olduğuna dair yeni görüşler söz konusu günümüzde. Nefes almak için deniz dışına çıkıp suya daldıklarında parasempatik sistemlerinin çalışmasıyla, bizim yüzümüzü yıkadığımızda parasempatik sistemin çalışması benzer bir evrimsel süreci işaret ediyor olabilir deniyor. Yapı olarak bizim kılsız olmamız da (kıl kökü sayısı aynı da olsa) fenotip açısından ortaklık gibi görünmekte primatlara göre şeklinde yorumlanıyor.

Örneğin bir solucan neden kartal gibi göremiyor sorusu ile, bir köpek neden insan düzeyinde zeki değil aynı niteliğe sahip. Her tür, içinde bulunduğu şartlara en uygun versiyonda olma eğilimindedir evrimsel mekanizmalar açısından. Olması gereken bir türe dönüşme şeklinde değil yani. Aslında biyolojik açıdan üstün tür, daha gelişmiş tür demek bile sakıncalı. Çünkü farklı bir türün şartlarına insanı koyduğumuzda ne kadar hayatta kalabilir düşünmek gerek. Bir denizanası da insandan üstün denebilir bu açıdan baktığımızda değil mi...

Bilinçli farkındalık, zeka düzeyi gibi gelişmişliği reddetmek değil bu tabii ki. Sadece anlam yüklemeden, olduğu gibi (daha objektif) bakmaya çalışmak. İki ayağı üzerine kalkmış, sosyal - komün yaşama geçmiş bir türün iletişim, kaynaklardan ortak faydalanma, bireysel ilişkiler, alet kullanmada uzmanlaşma gibi sayısız şarta bağlı gelişimi kendine özel, diğer türlerin yaşam şartlarına özel evrimi de kendi gereksinimlerine göre.

insan oglu * = kuyruksuz maymun

Puan Ver

“Bilimin en nihai amacı; en az sayıda hipotez ve varsayımla, mantıksal çıkarımlardan gelen en fazla sayıda deneysel gerçeği kapsamaktır.”