Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrimsel süreçte genetik görme bozuklukları neden elenmedi?

Yüksek dereceli miyoptan muzdarip birinin vahşi yaşamda hayatta kalıp soyunu devam ettirmesi pek olası gözükmüyor. Öyleyse neden genetik görme bozuklukları elenmedi?

Öncelikle doğanın şuan son sürümünü bize sunduğunu söylemeyiz. Yani demek istediğim değişim halen daha devam ediyor ve hiç bir zaman durmayacak. Yani evrim ve seçilim devam ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Dolayısıyla yüksek derecede miyopluk gibi şuan doğa canlılar sandığımızdan çok fazla faydasız/zararlı karakterlere sahip. illa ki bunlar her nesillere azalarak ilerleyecektir(eğer üremesinde ve neslinin devamlılığında sorun çıkarıyorsa) Ama aynı zaman da doğa tek bir karakter üzerinden seçilim yapamayacak kadar kaotiktir. (bknz. KAOS TEORİSİ) yani değişen çevre koşullarında en iyi üreyebilen canlılarda bile diğer nesillerinde sorun çıkarabilecek karakterler bulunur.

Kısacası evrimi sadece bir özellik bağlamında değerlendiremeyiz. Ama çevre koşullarına uyum yeteneğine göre her özelliğin şekilleneceğini söyleyebilirim.

Tam olarak sorunuza cevap vermediğimin farkındayım ama bence sorunun temelinde hata bu şekilde. Nacizane fikrim evrimi bir bütün olarak görmeniz tek tür ya da tek bir karakterle sınırlandırmamanız...

1. Evrim Ağacı Evrim Mekanizmaları : Doğal Seçilim
  2. Evrim Ağacı Kaos Teorisi Nedir? Doğadaki Kaostan Söz Ederken Neyi Kastediyoruz?

“İki olasılık var: ya evrende yalnızız, ya da evrende yalnız değiliz. İki olasılık da eşit derecede ürkütücü...”