Sorulara Dön

Evrim karşıtlarının 2 boğumlu (merkezli) kromozoma sahip "maymundan", 3 boğumlu (merkezli) kromozoma sahip insan evrimleşemez iddiası doğru mudur?

Tüm Reklamları Kapat

Bu eski başbakan Necmettin Erbakan tarafından gündeme getirilen ve büyük ihtimalle bizzat onun tarafından uydurulan veya duyduğu bir şeyi yanlış bir şekilde aktarmasından doğan bir iddia. En ufak bir gerçekliği yok.

Kromozomda "boğum" diye bir özellik bulunmuyor. Yani belli canlılarda iki boğum, belli canlılarda üç boğum diye bir durum söz konusu değil. Kromozomlarda boğuma en yakın olan şey sentromer dediğimiz yapı; ancak bu da (eğer bir genetik hasar/problem yoksa) her kromozomda 1 adet bulunan bir yapı. İnsanların karyotipi (kromozom yapısı) böyledir:

Bu, şempanze karyotipi:

Diğer birkaç hayvanınki buradan görülebilir. Bu da insan ile şempanze kromozomlarının yan yana kıyası:

Tüm Reklamları Kapat

Muhtemelen biyolojinin ve genetiğin doğru düzgün anlaşılmaması sonucu uydurulan bir bilginin kulaktan kulağa aktarılmasıyla iyice çarpıklaşmasının bir ürünü bu.

İnsan, hayvandır. (Bu da çocuklar için anlatımı)

1. Yazar Yok. Cell Line Genetics. (7 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 7 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
  2. Yazar Yok. Alkışlarla Yaşıyorum. (7 Ekim 2019). Alındığı Tarih: 7 Ekim 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Skeptik
Orijinal Soru: Evrime karşı bu argümana cevap verebilir misiniz?

Kromozomda "boğum" diye bir özellik yok. Ona en yakın sentromer var, o da herkeste 1 tane. Yani bitkilerde 1, hayvanlarda 2, insanlarda 3 boğum diye bir şey yok, tamamen uydurma bir kavram. Kaldı ki biz de hayvanız zaten. Hayvan olmak için bütün taksonomik kriterleri sağlıyoruz. İnsan, Hayvanlar (Animalia) aleminde (kingdom'ında) yer alır.

Bundan sonrası bu argümanı savunan kişilerdedir. Bilimsel şüphecilik, ispat yükü gereği bir söz sadece Necmettin Erbakan (veya kim olursa olsun fark etmez. Argüman sahibi) söyledi diye doğru değildir, bu argümanı savunan kişiler sözü edilen bilimsel çalışmaları göstermekle yükümlüdür.

Tüm Reklamları Kapat

1. Yazar Yok. Diğer Cevap. (1 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 1 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?