Sorulara Dön
Kerem Gun
Kerem Gun Üye
Evrim bakteride deneyle ispatlandi.Hayvanlarla deney yok. Biyologlarin baktirilerde evrim var ama hayvanlari henuz bilmiyoruz demesi gerekmez mi?
Biyologlar neden deneysiz gözleme inanirlar? Varsayimlar bilim midir? O zaman diger varsayima neden inanmiyoruz?
Mustafa Ozan Lise Öğrencisi

Elbette bakteri deneyiyle evrim ispatlanmıştır. Ancak sizin "Hayvanlar da deney yok" demeniz çok yanlış. Evrim Ağacı sitesinde bile birçok canlının evriminden söz eden makaleler bulunmaktadır. Siz bunların hiçbirini okumadan "Hayvanlar da deney yok" diyorsunuz. Üstelik hayvanlar üzerinde deney olmadığından o kadar eminsiniz ki bunu sormayıp üstüne "Bilim insanları neden hayvanlarda evrimin olup olmadığını bilmiyoruz demiyor" diye soru soruyorsunuz.

Hayvanların evrimi üzerine yüzlerce makale yazıldı, yüzlerce deney yapıldı bunların bir kısmına Evrim Ağacı sitesinden bile ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı sitesinde yer alan hayvanlar hakkındaki evrim deneyleri ile ilgili yazılara örnekler:

Bu Reklamı Kapat

Bunlar sadece Evrim Ağacı sitesinde yer alan yazıların çok ama çok ufak bir bölümü. Bir zahmet araştırarak sizde bunun gibi yazıları bulabilirsiniz.

Sadece Evrim Ağacı sitesinde değil aynı zamanda birçok bilim sitesi ve makalelerinde de hayvanların evrimi konusu ele alınmakta ve anlatılmaktadır.

Örneğin BilimFili sitesini ziyaret ederek hayvanların evrimi ile ilgili yazılar okuyabilirisiniz.

Evrim Ağacı ve BilimFili gibi siteleri saymazsak bile hayvanların evrimine dair birçok makale görmek mümkün.

Evrim Ağacı sitesinden örnek verirken de İtalya Duvar Kertenkeleri hakkında bir yazının linkini bırakmıştım. Sırf Evrim Ağacı sitesinden gördüğünüz için bir düşünceye inanmayın. Bu konu hakkında bilimsel makaleler okuyun. Evrim Ağacının yazdığı ve yukarıda da linkini verdiğim İtalya Duvar Kertenkeleleri hakkındaki yazıyı destekleyen makaleler mevcut.

Bu Reklamı Kapat

Bu makale Evrim Ağacının İtalya Duvar Kertenkelesi hakkındaki yazısını destekliyor. Bu makalelere ulaşmak zor değil birçoğunu Evrim Ağacı yazılarının sonunda bulabilirsiniz. Yani Evrim Ağacı kaynak vermeden yazı yazmıyor. Kaynak verirken bilimsel makaleleri göz önüne alıyor.

Evrim Ağacının kaynak gösterdiği makaleler dışında da makale okuyabilirsiniz elbette. Google Scholer ile istediğiniz konu hakkında makaleler okuyabilirsiniz. Bu makaleleri okuduktan sonra aklınıza takılan bir soru olursa sormaktan çekinmeden sorabilirsiniz. Ancak herhangi bir araştırma yapmadan "Hayvanlar ile ilgili evrim deneyi yok" demeniz gerçekten çekinmeniz gereken bir soru. Çünkü bu tarz bir soru sorduğunuzda cehaletten öteye gidemiyorsunuz. Artık biraz araştırıp yorum yapın da cehaletten kurtulun.

Google Scoholer:

Bu Reklamı Kapat

Aynı zamanda varsayımlar bilim değildir ve Deney-Gözlem olmadan bilim adamları hiçbir şey açıklamaz. Hiçbir Fen Biliminde de Deney-Gözlem olmadan bir sonuca varılmaz.

Sadi Gün
Sadi Gün Öğrenci

Haklisiniz hayvanlarda direkt evrimi destekleyebilecek deney yok. Cunku evrimsel surec ile ilgili bir deney planlasaniz 1 milyon yil deneyin takip edilmesi gerekir. Bir milyon yil sonra bakarlar 2000 li yillardan kalma insan hayvan bitki video fotograf ve DNA ornekleri o gunlere kadar ulasir nasilsa.

Fosillerle yapilan calismalar var. Genelde fosiller kullaniliyor bu alanlarda.

Yoksa hayvanlarin uzerinde calismalar var tabiki de mesela kerkenkelelerin adaptasyonu falan, bircok fosil bulunuyor. ama sizin kastettiginiz deneylerdenden yok.

Bu Reklamı Kapat

Yalniz su var ki evrimde dogal secilim, adaptasyon, mutasyon kavramlari var. Bu kavramlarla ilgili cok fazla deney var. Tabi bu sefer de siz diyebikirsiniz ki dogal secilim deneyleri dogal secilimi ispatlar, mutasyon secimleri de mutasyonu aciklar, evrimi aciklamaz. Boyle dusunen kisilere haksizsiniz denilemez. Sonucta bilim bazen ileri bazen geri gider sadece ileriye giden teknolojidir.

Bana sorarsaniz evrim konusunda sizin kastettiginiz gibi bir deney hemen gerceklesemeyecegi icin birakalim gelecek nesillerimiz buna karar versin.

Benim bu konudaki gorusum net. Bir gozun evrimlesmesi kavrami tamamen bilerek yapilan bir yaniltmadan ibarettir.

Goz evrimlesmez gozdeki yapilar evrimlesir. Dolayli olarak goz evrimlesir derseniz ona sozum yok. Bu sefer de baska bir sorunla karsilasiyorum. Retina ayri evrimlesir, goz mercegi ayri evrimlesir sinir hucreleri ayri evrimlesir, renk algilama sinirleri ayri evrimlesirken nasil oluyorda bunlar uyum sağliyor. Bir projenin parcasi oldugunu dusunuyorum.

1. Yazar Yok. Kaynak. (16 November 2019). Alındığı Tarih: 16 November 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı