Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrim teorisi, olusan yeni turlerin kendi aralarinda çiftleşemeyebileceklerini varsayiyorsa. Bunu destekleyen hayvan deneyleri varsa hangileridir?

Fosillerden bahsetmiyorum. Ve ayni hayvanin farkliliklarindan da bahsetmiyorum. Demek istedigim bir hayvandan baska bir hayvana donusum deneyi var mi

Fosiller dışında hayvanlar üzerinde denenmiş bir deney istiyorsanız böyle bir deneyi sunmak çok kolay değil. Çünkü türlerin başka türlere dönüşümüne makro evrim deniliyor. Mikro evrim ise tek bir canlı türü ve bu türün popülasyonları içinde çeşitli seleksiyonlar sonucu oluşan tüm küçük değişimler ve evrimleşme olaylarıdır.

Yani türlerin birbirine dönüşümüne örnek istiyorsanız makro evrim arıyorsunuzdur. Bu da çok uzun yıllar sürmektedir. Özellikle hayvanlar ve insanlar da yüz binlerce hatta milyonlarca yıl sürebilir. Bu nedenle böyle bir deneyi hayvanlar üzerinde yapmak neredeyse imkansızdır.

"Peki ya o zaman hayvanların makro evrim geçirdiğini nereden biliyoruz?" sorusunun cevabı ise mikro evrimdir. Çünkü mikro evrimdeki küçük değişimler makro evrimi oluşturur. Hatta sözler köşkü kendi aklınca mikro evrimi çürütüp makro evriminde artık geçersiz olduğunu savunmuştu. Mikro evrim çürürse makro evrimin de çürüyeceği doğrudur. Ancak günümüzde çok fazla mikro evrim örneği var. Buna karşılık hiçbir bilim adamı mikro evrimi çürüte bilmiş değil.

Yani eğer fosil örnekleri dışında türlerin başka türlere dönüşüm deneyini istiyorsanız mikro evrim örneklerine bakabilirsiniz. Bunlar oldukça kısa sürede gerçekleşebilir ve deney-gözlem yoluyla gözlemlenebilir değişiklikleridir. Mikro evrimler birikerek makro evrimi oluşturur ve sonuç olarak bir tür Popülasyonu başka bir türe doğru evrimleşebilir.

"Bu sadece bir varsayım hani bilimde Deney-Gözlem yolu kullanılırdı makro evrimi gözlemliyemiyorsak makro evrim sadece bir varsayımdır" bu cümle tamamıyla hatalıdır. Çünkü soru biçiminiz gereği fosil örneklerini saymadım. Bulunan fosiller üzerinde birçok deney ve gözlem yapılmakta ve evrimsel süreçte nasıl bir tür oldukları araştırılmaktadır. Siz de araştırırsanız fosil bilimi olarak bilinen bilim dallarını görürsünüz. Yani bu fosiller Deney-Gözlem yoluyla incelenmekte varsayım yapılmamaktadır.

Ancak fosilleri saymazsak bilim adamlarının deney yoluyla gözlemleyebildiği makro evrim yoktur. Bunun nedeni de makro evrimin hayvanlar ve insanlar da çok uzun sürmesidir. İstersek mikro evrimin varlığını düşünüp makro evrimin varlığını ön görebiliriz. İstersek de fosil örneklerine bakarak makro evrimi tam anlamıyla kanıtlayadabiliriz.

Zaten mikro evrimden yola çıkarak makro evrimin gerçekliğini savunmak saçma bir varsayım değildir. Çünkü mantıken düşünecek olursanız DNA üzerindeki küçük değişikliklerin bir zaman sonra büyük değişikliklere yol açacağını anlayabilirsiniz.

Kaynak bölümündeki videolara göz atarak daha detaylı bilgiler öğrenebilirsiniz.

2. Kaynak2

Evrim teorisinin direkt olarak türlerin kendi aralarında çiftleşemeyeceklerini söylediğini pek sanmıyorum zaten hayvanların türleşmesi(farklı türler olarak sayılması) demek birbirleriyle çiftleşememeleri,çiftleşseler dahi verimli döl oluşturamamaları demek.

2.Sorunuza gelirsek elbette var bununla ilgili 2 örnek verebiliriz.

1-)Köpekler geçtiğimiz 30.000 yılda insanların kurtlardan daha pasif olanların birbirleriyle çiftleştirmeleri sonucunda oluşturdukları birbirinden fiziksel olarak farklı 2 türdür.

2-)Dmitri Belyaev'in Vulpes Vulpes Deneyi de benzer şekilde yürütülmüş tilkilerden köpek benzeri hayvanların oluşturulmasını gösteren deneydir

Puan Ver

“Bir vurmakla ağaç devrilmez.”
Türk Atasözü